پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

ایجاد منطقه ویژه گردشگری در شهرستان دماوند

شهرستان دماوند علیرغم ظرفیت بسیار بالا در بخش گردشگری یکی از کم امکانات ترین شهرستان های استان تهران در زمینه جذب گردشگر می باشد.
نبود امکانات زیربنایی در بخش گردشگری بویژه اکوتوریسم( گردشگری طبیعت) و عدم معرفی این جاذبه ها به گردشگران داخلی و خارجی باعث شده که سهم درآمد این شهرستان از محل صنعت گردشگری ناچیز باشد.

بر همین اساس طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: در نشست هفته گذشته در استان در رابطه با ساماندهی ساخت و سازها گزارشی از چهار ماهه ابتدای سال گزارش دادیم که با سال گذشته قابل قیاس نبود.

وی تصریح کرد: در این نشست بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی پیشنهاد و توافق شد که شهرستان دماوند به عنوان منطقه قرمز شناخته شود تا دیگر شاهد ساخت‌وسازهای بی‌رویه در سطح شهرستان نباشیم زیرا این شهرستان قطب کشاورزی و گردشگری است اما آنطور که باید به اهدافمان نرسیده بودیم.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: یکی از مطالبات جدی ما در سفر رئیس جمهور و نماینده وی بحث منطقه ویژه گردشگری شهرستان دماوند در استان تهران بود و یکی از مصوباتی که در جلسه دولت با سفر رئیس جمهور انتظار داریم تصویب شود این بود که شهرستان دماوند در استان تهران یک شهرستان ویژه هدف گردشگری شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: برای این مهم طرح داریم و مسئولان و کارشناسان مربوطه در حال آماده کردن طرح مذکور هستند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *