پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آغاز بارش های پائیزی آبسرد از اول آبان/بازگشت به وضعیت نرمال از نیمه دوم آبان

عاقبت خشک ترین و گرمترین مهرماه تاریخ آبسرد به روزهای پایانی خود رسید و همانطور که پیش تر در گزارش های پیش بینی میان مدت هواشناسی خدمت مخاطبان گرامی بیان شده بود در این ماه رکورد کم بارشی (و متاسفانه عدم بارش) در بخش گسترده ائی از کشور شکسته شد ولی این پایان ماجرای پائیز ۱۴۰۱ نیست و انشاء الله با شروع آبان ماه بتدریج امواج بارشی از سمت شمالغرب به داخل فلات ایران پیشروی خواهند کرد و عاقبت طلسم عدم بارش در منطقه ما هم شکسته خواهد شد.

مطابق خروجی نقشه های هواشناسی(که متاسفانه اغلب آنها به دلایل نامعلوم مشمول فیلترینگ و قطع دسترسی شده اند!)از ابتدای آبان و به عبارت بهتر از روز سه شنبه مورخ سوم آبان ماه اولین امواج بارشی به منطقه ما خواهند رسید.

البته این موج بارشی فوق العاده ضعیف بوده و انتظار بارش های شدید و قابل توجهی از آن نمی رود و بیشترین اثر بارشی این موج ضعیف را ما در ارتفاعات خواهیم داشت ولی به هر حال همین بارش های ضعیف انشاء الله طلسم بی بارشی پائیزی را خواهد شکست.

نکته قابل توجه آن است که ما هر چه به سمت پایان آبان ماه پیش می رویم شرائط بارشی بتدریج به حالت نرمال فصلی نزدیک خواهد شد و اگر خدا بخواهد و نقشه ها و الگوی های بزرگ مقیاس هواشناسی تغییری نداشته باشند ما در آذرماه بارش های نرمال و شاید فرانرمال را در منطقه آبسرد داشته باشیم.

از نظر دمائی نیز فعلاً و تا پایان آبان ماه ما دماهای بالاتر از نرمال را در منطقه خواهیم داشت و دماهای زیر صفر را حداقل تا ۱۵ آبان در منطقه آبسرد تجربه نخواهیم کرد، البته از هفته اول آبان ماه دمای کمینه شبانه به زیر ۱۰ درجه سقوط خواهد کرد و در دهه دوم آبان ماه دمای بیشینه روزانه نیز به محدود ۱۲ تا ۱۵ درجه بالای صفر خواهد رسید که برای این موقع از سال حدود ۲ تا ۵ درجه بیشتر از نرمال می باشد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *