پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آخر هفته بارانی آبسرد/دهه سوم فروردین همراه با رگبارهای بهاری

تقریباً از روز دوم فروردین که شهر آبسرد شاهد رگبار باران بهاری بود تا به امروز ( ۱۶ فروردین ۱۴۰۱) تقریباً هیچ بارانی را در شهر آبسرد نباریده و منطقه ما با یک دوره خشک عذاب آور در حال دست و پنجه نرم کردن می باشد اما این هوای پایدار و بدون بارش ظاهراً در دهه سوم فروردین اندکی متحول خواهد شد و اگر خدا بخواهد منطقه ما هم از رگبارهای زیبای بهاری بهره مند خواهد گردید.

با توجه به آخرین خروجی نقشه های هواشناسی منطقه ما شاهد عبور دو موج بارشی در روزهای آینده خواهد بود که موج اول که چندان قدرتمند و پر انرژی بنظر نمی رسد طی ساعت بعد از ظهر و عصر روز پنجشنبه مورخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ در منطقه ما باعث رگبارهای پراکنده خواهد گردید.

موج دوم نیز که بنظر می رسد از موج اول اندکی پر انرژی تر می باشد نیز از بامداد روز شنبه ۲۰ فروردین در منطقه ما فعال خواهد شد و تا اواسط روز یکشنبه نیز احتمال بارش های رگباری در منطقه ما وجود خواهد داشت.

البته پدیده ای که از بارش های نصفه و نیمه آخر هفته بیشتر منطقه ما را تحت تاثیر قرار می دهد وزش بادهای شدید لحظه ایی طی روزهای پایانی این هفته و بویژه روز جمعه می باشد که در برخی ساعات می تواند موجب خیزش گرد و خاک و حتی آسیب به شکوفه درختان میوه و تخریب سازه های ناپایدار نظیر داربست های ساختمانی و سقف گلخانه ها گردد.

از نظر دمائی نیز به استثناء روزهای پایانی این هفته و روزهای ابتدائی هفته آینده که دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت در بقیه روزها دمای هوا روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد و احتمالاً در روزهای میانی هفته آینده رکورد دماهای بالاتر از حد نرمال برای این فصل شهر آبسرد جابجا خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *