پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کاهش آلودگی هوای تهران به لطف عوامل طبیعی

تقریباً تا همین یک هفته پیش اوضاع آلودگی هوای کلانشهر تهران در وضعیت قرمز قرار داشت و تنها کاری که از دست مسئولان محترم بر می آمد مثل همیشه غیر حضوری کردن مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل بود ولی این روزها به لطف جابجایی مداوم توده های هوا و وزش باد و بارش برف و باران تهران روزهای کارت پستالی و پاکی را تجربه می کند.

بطور طبیعی از نیمه دوم بهمن ماه و سراسر اسفند به علت شروع دوره گذار از فصل زمستان به فصل بهار و تغییر پی در پی توده های هوا شرائط برای تخلیه طبیعی آلاینده ها از آسمان کلانشهرها فراهم می گردد.

مساله قابل تامل این است که فعلاً و به لطف عوامل طبیعی آلودگی هوا برطرف شده و عوامل بنیادی آلوده کننده هوای کلانشهر تهران نظیر تردد بی ضابطه خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و آلاینده در شهر، توزیع بنزین و گازوئیل غیر استاندارد،مازوت سوزی نیروگاه های اطراف تهران،کندسوزی گاز متان متصاعد شده از مرکز دفن زباله آرادکوه واقع در جاده قم و… هنوز پا بر جا و به قوت خود باقی است و فقط کافی است چند ساعت هوای تهران ساکن گردد تا دوباره چتر سیاه آلودگی بر روی تهران پهن گردد و اوضاع به روزهای تاریک آذر و دی برگردد.

مشکل آلودگی هوای تهران مشکل دیروز و امروز نیست و تا زمانیکه عوامل بنیادین آلوده کننده هوای این شهر برطرف نشوند مشکل آلودگی باقی خواهد ماند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *