پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کاهش آلودگی هوای تهران به لطف عوامل طبیعی

تقریباً تا همین یک هفته پیش اوضاع آلودگی هوای کلانشهر تهران در وضعیت قرمز قرار داشت و تنها کاری که از دست مسئولان محترم بر می آمد مثل همیشه غیر حضوری کردن مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل بود ولی این روزها به لطف جابجایی مداوم توده های هوا و وزش باد و بارش برف و باران تهران روزهای کارت پستالی و پاکی را تجربه می کند.

بطور طبیعی از نیمه دوم بهمن ماه و سراسر اسفند به علت شروع دوره گذار از فصل زمستان به فصل بهار و تغییر پی در پی توده های هوا شرائط برای تخلیه طبیعی آلاینده ها از آسمان کلانشهرها فراهم می گردد.

مساله قابل تامل این است که فعلاً و به لطف عوامل طبیعی آلودگی هوا برطرف شده و عوامل بنیادی آلوده کننده هوای کلانشهر تهران نظیر تردد بی ضابطه خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و آلاینده در شهر، توزیع بنزین و گازوئیل غیر استاندارد،مازوت سوزی نیروگاه های اطراف تهران،کندسوزی گاز متان متصاعد شده از مرکز دفن زباله آرادکوه واقع در جاده قم و… هنوز پا بر جا و به قوت خود باقی است و فقط کافی است چند ساعت هوای تهران ساکن گردد تا دوباره چتر سیاه آلودگی بر روی تهران پهن گردد و اوضاع به روزهای تاریک آذر و دی برگردد.

مشکل آلودگی هوای تهران مشکل دیروز و امروز نیست و تا زمانیکه عوامل بنیادین آلوده کننده هوای این شهر برطرف نشوند مشکل آلودگی باقی خواهد ماند.

نوشته ایجاد شد 694

دیدگاهتان را بنویسید