پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تکمیل ظرفیت آرامستان های شهر آبسرد،مشکل کوچکی که می تواند خیلی بزرگ شود!

در سالهای اخیر به موازات افزایش جمعیت شهر آبسرد شاهد افزایش تعداد متوفیان و به تبع تکمیل تدریجی ظرفیت آرامستان های سه گانه شهر آبسرد هستیم.

هر چند سرعت تکمیل ظرفیت آرامستان های سید گتمیر،مرانک و تاسکین مساوی و برابر هم نیست ولی هر سه آرامستان فوق با توجه به محدودیت زمین ، در آستانه تکمیل ظرفیت دفن اموات قرار دارند.

در حال حاضر تقریباً ظرفیت آرامستان سید گتمیر آبسرد تکمیل شده و بعید است مقامات مسئول در وزارت مسکن و شهرسازی با الحاق اراضی مجاور این آرامستان( اراضی سر دره رودبارک) به فضای دفن اموات موافقت نمایند،ظرفیت آرامستان مرانک نیز تقریباً نصف شده و با توجه به تمایل بسیاری از اهالی محله مرانک به دفن امواتشان در زادگاهشان بعید نیست که در ده سال آینده ظرفیت این آرامستان نیز تکمیل شود،آرامستان تاسکین نیز بواسطه کوچکی و محدودیت زمین توان جذب اموات کل شهر آبسرد در چند سال آینده را ندارد و لذا راهی باقی نخواهند ماند مگر احداث آرامستان جدید و بزرگ برای شهر آبسرد.

هر در سنوات گذشته زمینی در ابتدای جاده زان به عنوان محل جدید آرامستان شهر آبسرد کلنگ زنی شد ولی تا لحظه تنظیم این مطلب هیچ اقدامی جهت تسطیح این زمین صورت نگرفته و براساس شنیده های غیر رسمی ظاهرا تمام یا بخشی از این زمین نیز هم اکنون داخل پروژه شهرک سینمائی آبسرد قرار گرفته و اصلاً وضعیت کاربری این زمین مشخص نیست.

به هر روی از هم اکنون که فرصت باقی است باید برای این مشکل فکر چاره کرد چرا که در صورت تکمیل ظرفیت آرامستان های شهر آبسرد ساماندهی قبور بصورت دو طبقه و سه طبقه فقط بر مشکلات بهداشتی و زیست محیطی شهر افزوده و مشکل نبود قبر جهت دفن اموات  را بصورت ناپایدار و موقت حل می نماید و  گسترش عمودی آرامستان راه چاره اساسی برای این مشکل بظاهر کوچک ولی در واقع بزرگ نیست.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *