پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی در شهر آبسرد

به مناسبت گرامیداشت روز ۷ مهر که در تقویم ها روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده، صبح روز دوشنبه دهم مهرماه مراسمی در محل سالن جلسات شهرداری آبسرد برگزار شد.

در این مراسم، جانعلی‌زاده شهردار آبسرد، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد، حجت‌الاسلام والمسلمین میرشریفی امام جمعه شهر آبسرد، نصیری مدیرعامل شهرک‌های صنعتی دماوند، سروان صالح‌پاوندی فرمانده حوزه بسیج شهر آبسرد، حسینی‌پناه مسئول اداره گاز شهرهای آبسرد و کیلان، یوزباشی عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند، ربیعی معاون شهردار آبسرد، سهرابی مسئول ایستگاه آتش‌نشانی شهر آبسرد و آتش‌نشانان زحمتکش حضور داشتند.

محمداسماعیل جانعلی‌زاده شهردار آبسرد در آیین تقدیر از آتش نشانان شهر آبسرد اظهار داشت: آتش نشانی شغل نیست بلکه عشق، علاقه، ایثار و از خودگذشتگی است که نیروهای خدوم این حرفه با جانفشانی به دل آتش می زنند و وارد خطر می شوند تا جان دیگران را از حادثه نجات دهند.

وی افزود: لازم است از نیروهای خدوم آتش نشانی شهر آبسرد و خانواده های آنان که هر روز پای کار هستند و ما را در ارائه خدمت به شهروندان یاری می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به آمار نفوس و مسکن، شهر آبسرد دارای حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد این درحالی است که اکنون شهرداری آبسرد درحال خدمت‌رسانی به ۸۰ هزار نفر جمعیت است به‌طوری که روزانه برای هرشهروند بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ گرم زباله جمع‌آوری می‌شود.

جانعلی‌زاده بیان داشت: شهر آبسرد با داشتن وسعت جغرافیایی وسیع، حریم شهر و همچنین وجود دو محور مواصلاتی دماوند – فیروزکوه و آبسرد – کیلان – ایوانکی که دارای ۱۸ نقطه حادثه خیز است و بیشترین حوادث جاده ای را در این مناطق شاهد هستیم در حال ارائه خدمات به شهروندان می باشد که با وجود این شرایط قطعا یک ایستگاه آتش نشانی در منطقه کافی نیست.

وی افزود: ایستگاه آتش نشانی شهر آبسرد هم اکنون علاوه‌بر حوزه شهری، ۲۵ روستای حریم شهر را نیز پوشش می‌دهد که درصورت وقوع حادثه در دورترین روستا این منطقه،خودروی آتش نشانی حدود یک ساعت در مسیر خواهد بود و این درحالی است که باید آتش نشانان سه دقیقه پس از وقوع حادثه در محل حضور داشته باشند.

شهردار آبسرد با بیان اینکه عدم حضور به‌موقع آتش‌نشانان در زمان حادثه قطعا خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت، گفت: علاوه بر نیاز این شهر به ایستگاه آتش نشانی بیشتر، امکانات آتش‌نشانی آبسرد نیز بسیار اندک است که با توجه به نبود بودجه کافی،حمایت بیش از پیش مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

در حاشیه این مراسم مدعوین از نمایشگاه ادوات و تجهیزات آتش‌نشانی شهرداری آبسرد بازدید به‌عمل آوردند.

نوشته ایجاد شد 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *