پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کم کاری کمیسیون مشاغل و اماکن مزاحم در شهر آبسرد/خطر وقوع حوادث تلخ

کمیسیون مشاغل و اماکن مزاحم که بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در شهرداری ها تشکیل می شود و مسئول ساماندهی مشاغل و اماکن مزاحم در شهرها می باشد ظاهراً در شهر آبسرد دچار نوعی رخوت و کم کاری اساسی است بنحویکه بخش هایی از شهر آبسرد تبدیل به بهشت مشاغل مزاحم و بعضاً خطرناک شده است.

متاسفانه کم توجهی شهرداری آبسرد به بافت قدیمی شهر باعث شده که برخی از اماکن و بناها در این مناطق تبدیل به محل استقرار مشاغل مزاحم،خطرناک و آلوده کننده شوند بنحویکه این مناطق شهر آبسرد تبدیل به مرکز تجمع کارگاه های آهنگری و مصالح فروشی شده و بدتر آنکه هم اکنون در قلب شهر آبسرد و در مجاورت ساختمان های مسکونی انبار پرسی گاز قرار گرفته ، که در صورت وقوع هر نوع حادثه ایی می تواند یک فاجعه انسانی پرتلفات را رقم بزند.

با توجه به جدول پیوست آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری مصوب سال ۹۶ انبارهای نگهداری مواد خطرناک نظیر کپسول های گازها الزاماً باید به خارج از مناطق مسکونی منتقل شوند ولی متاسفانه شهرداری آبسرد در این خصوص کم کاری نموده و از انجام وظایف قانونی خود استنکاف می نماید.

بدیهی است که در صورت بروز هرگونه حادثه ناگوار قطعاً مسئولیت آن بر عهده شهرداری آبسرد خواهد بود، چرا که با کم کاری و اهمال در انجام وظایف قانونی ، به این وظیفه خود عمل نکرده و چنین انبار خطرناکی را در مرکز شهر آبسرد به حال خود رها نموده و با مصلحت اندیشی و سهل انگاری از الزام مسئولان این انبار به انتقال آن به خارج شهر خودداری می نماید!

نوشته ایجاد شد 643

4 دیدگاه در “کم کاری کمیسیون مشاغل و اماکن مزاحم در شهر آبسرد/خطر وقوع حوادث تلخ

    1. با سلام و ارادت
      در واقع هنگام تایپ ، قرار بود که واژه “بناها” با واژه “ابنیه” جایگزین شود و قاعدتاً باید “ها” حذف می شد که در هنگام اصلاح متن دوباره “بناها” جایگزین “ابنیه” شد
      از دقت نظر شما بسیار سپاسگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *