پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کاهش نسبی پتانسیل آلودگی هوا از روزهای پایانی هفته

با اینکه مردم سرزمین ما چندین ماه است که چشم انتظار بارش های سنگین و فراگیر پائیزی هستند و چشم ما نیز در انتظار روزهای پربارش به نقشه های هواشناسی خشک شده است ولی ظاهراً آسمان سر یاری با این سرزمین را ندارد و فعلاً خبری از بارش های فراگیر و گسترده پائیزی نیست و تا اطلاع ثانوی هم فقط باید منتظر وزش باد و بعضاً بارش های خفیف و محلی باشیم.

البته در این بین برخی از مدل های هواشناسی روزهای بهتری را برای دهه سوم آذر پیش بینی می کنند و معدود مراکز هواشناسی نیز روزهای پربارشی را برای هفته چهارم آذرماه پیش بینی کرده اند که اظهارنظر در مورد این مدل ها از هم اکنون بسیار زود می باشد.

با این مقدمه و براساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی تقریباً از یک هفته دیگر با شکسته شدن ایستایی ناشی توده هوای پرفشار مستقر بر روی فلات ایران،راه برای گذر امواج بارشی از فراز ایران باز شده و اگر خدا یاری نماید طی روزهای آینده دو موج بارشی منطقه آبسرد دماوند را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

اولین موج از روز پنجشنبه هفته جاری (۱۶ آذر) منطقه ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد که البته این موج به علت عدم پشتیبانی جریانات ناپایدار سرد شمالی دارای هسته گرم می باشد و بارش های ناشی از آن نیز به احتمال زیاد به شکل رگبار باران طی روز پنجشنبه و جمعه خواهدبود.

با خروج این موج و از روز شنبه هفته آینده با تقویت جریانات ناپایدار سرد شمالی دمای هوا در منطقه آبسرد دماوند روند کاهشی به خود خواهد گرفت ضمن آنکه در روزهای میانی هفته آینده شرائط برای بارش های رگباری برف در ارتفاعات شمالی آبسرد و تراز بالای ۲۵۰۰ متر از سطح دریا کاملاً آماده و مهیا می باشد که البته اثرات این موج شمالی در دشت هومند آبسرد بیشتر به شکل افزایش ابر و رگبارهای بسیار خفیف و پراکنده باران و بعضاً برف ظهور خواهد یافت و از این موج انتظار بارندگی شدید نمی رود.

نوشته ایجاد شد 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *