پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هواشناسی آبسرد/ احتمال بارش های خفیف و پراکنده باران در آبسرد

هر چند این روزها شهر آبسرد دماوند مانند اغلب نقاط مرکزی ایران گرفتار خشکسالی و گرمای غیرطبیعی می باشد ولی گذر گاه و بیگاه امواج ناپایدار بسیار ضعیف از باند شمالی کشور این شانس اندک را به ما و شهر ما می دهد که بارش های هر چند ضعیف و پراکنده را نیز تجربه کنیم.

یکی از همین موج های ضعیف و پراکنده که اتفاقاً ته مانده یک موج نسبتاً قوی فعال در کشور ترکیه و تا حدودی شمال غرب کشور می باشد طی ساعات آینده از منطقه ما گذر خواهد کرد و رهاورد این موج برای منطقه ما وزش باد و رشد ابر و بارش های خفیف و پراکنده باران در دشت آبسرد و بارش رگبار برف در ارتفاعات زرین کوه می باشد.

این موج که به احتمال زیاد فعالیت خود را از بامداد روز سه شنبه هفتم آبان ۱۴۰۲ در منطقه آبسرد شروع می کند عمر کوتاهی خواهد داشت و حداکثر تا عصر همان روز در منطقه ما فعال خواهد بود و عصر روز سه شنبه شاخه اصلی این موج از منطقه ما خارج شده و موجب کاهش دمای ۲ تا ۳ درجه ایی دما در شهر آبسرد خواهد شد و دمای کمینه در بامداد روز چهارشنبه در داخل شهر آبسرد به منفی ۲ درجه زیر صفر و در مناطق کوهپایه ایی به ۳ تا ۴ درجه زیر صفر خواهد رسید.

البته به علت وجود رطوبت در سطح زمین و سرما در لایه های میانی جو احتمال رشد ابر و بارش های بسیار خفیف بویژه در ارتفاعات برای ظهر روز چهارشنبه هم وجود دارد.

برای روزهای پایانی هفته نیز پدیده غالب در شهر آبسرد؛ افزایش نسبی دما به میزان ۳ تا ۵ درجه و وزش باد و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات می باشد و در ظهر جمعه احتمال وقوع بارش های خفیف برف در ارتفاعات زرین کوه (تراز ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا) نیز وجود دارد لذا اگر برای روز جمعه قصد صعود زمستانه به ارتفاعات زرین کوه را دارید حتماً پوشش مناسب و آمادگی لازم جهت مواجهه با رگبارهای موقت برف و وزش باد نسبتاً شدید بر روی قله را داشته باشید.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *