پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

طرح صیانت صدای اصولگرایان را هم در آورد/انتقاد شدید خبرگزاری تسنیم در پی تصویب طرح صیانت

طرح صیانت نه تنها صدای مردم عادی را در آورده بلکه حتی باعث انتقاد اصولگرایان هم شده است و حتی رسانه هایی مثل خبرگزاری تسنیم هم لب به انتقاد از این طرح گشوده اند.

بر همین اساسی خبرگزاری تسنیم نوشت:

فرض کنیم این طرح اساساً هیچ عیب و ایرادی هم در متن و جزییات ندارد و ایده پخته‌ای برای ساماندهی فضای مجازی است؛ حتی اگر چنین باشد – که نیست – باز هم این شیوه از مدیریت روند مربوط به تصویب آن هیچ نسبتی با درایت ندارد.

درست یا غلط، هرگونه که میخواهید تصور کنید، بخش مهمی از مردم نسبت به این طرح بدگمان اند و تصور می کنند که محدودیتهای قابل توجهی را می تواند برایشان ایجاد کند؛ صاحبان کسب و کار در برخی از این پلتفرمها نگرانند و بعضی دیگر هم احساس می کنند آزادی شان در حال تحدید شدن است؛ مهمتر اینکه این انتقادات حتی در بدنه مذهبی و انقلابی هم وجود دارد و نمی توان نقدها را به غیرانقلابی بودن و امثال آن نسبت داد.

در چنین شرایطی، عقلانیت ایجاب می کند که دیالوگ و گفتگوی بیشتری با جامعه برقرار شود، بررسی و دقت نظر بیشتری روی طرح صورت بگیرد و نهایتاً یک مشارکت سیاسی قابل توجه برای چنین ایده هایی شکل بگیرد.

 اما مسئله اینجاست که به این ظرایف توجه نمی شود و برخی اعضای کمیسیون به نحوی رفتار می کنند که می تواند این تصور را پیش بکشد که ظاهراً گویا مردم برای آنها موضوعیتی ندارند.

 شما «نماینده» مردم هستید؛ غیر از آنکه باید به حقیقت و مصلحت واقعی کشور توجه کنید، حتماً باید به اقناع مردم و رضایت آنها نیز بیندیشید.

یک زمانی درباره نوسان قیمت دلار این طنز در جامعه جاری شد که وقتی از نرخ این ارز سوال می شد می گفتند الان؟…یا الان؟ حال طرح معروف به صیانت که حالا ظاهراً نام دیگری به خود گرفته نیز آنقدر طی ماه های گذشته چه به لحاظ محتوا و چه از منظر حتی «نام» و عنوان، تغییر کرده  که هرگاه از نام و محتوای این طرح پرسیده می‌شود باید بگوییم الان؟… یا الان؟

همین تغییرات و اصلاحات متعدد و پذیرش برخی از این انتقادها توسط نویسندگان –که از قضا نویسندگان و مشاوران هم در یکی دو نوبت عوض شدند- نشان می دهد که طرح می تواند اشکالاتی داشته باشد و تغییر آن هم غیرعقلانی نیست.

لذا وقتی اینچنین است، چرا باید آن را به این شکل غیر اصولی به رای گذاشت و اینهمه نقد و اتهام به کل مجلس را پذیرفت؟ یکی از سایت ها در همین ساعات بعد از ظهر امروز با برخی نمایندگان گفتگو کرده و پرسیده که کمیسیون امروز کلیات کدام نسخه از طرح را تصویب کرد؟ یکی گفته که طرح مصوب امروز همان نسخه دی ماه بود و دیگری گفته نسخه مربوط به بهمن بود! این بدان معناست که در بعضی از این نمایندگان اشراف دقیقی حتی به این مسئله هم وجود ندارد./جماران

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *