پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تاوان تصمیم های غیرکارشناسی/آزار مردم و تحمیل هزینه به دولت

مجلس یازدهم بدون شک ضعیف ترین مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و تصمیمات این مجلس هم عموماً غیرکارشناسی و هزینه زا،برای نمونه همین قانون عدم تغییر ساعت و ثابت ماندن ساعت در تمام طول سال که می خواست ابرو را درست کند ولی چشم را کور کرد!

این عدم تغییر ساعت که منجر به تصمیم گیری بدتری از سوی دولت و شروع به کار ادارات از ساعت ۶ صبح شد(!!!؟) عملاً باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم و تحمیل هزینه های هنگفت به نهادهای عمومی مانند سیستم حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو شد ضمن آنکه با توجه به کاهش زمان استراحت کارمندان عملاً کارآیی کارکنان دولت نیز به شدت کاهش یافت .

در همین خصوص شهردار تهران از تحمیل هزینه ۵۱ میلیارد تومانی مازاد بر ردیف‌‌‌های هزینه‌‌‌ای پیش‌بینی شده در بودجه مصوب ۱۴۰۲ پایتخت به این نهاد به دنبال اجرای طرح تغییر ساعت کار به ۶ صبح خبر داد. در آستانه آغاز اجرای مصوبه دولتی تغییر سه‌ماهه ساعت کار از نیمه خرداد، شهرداری تهران ناگزیر به افزایش ساعت کار کارکنان مترو به مدت یک ساعت در فاصله ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه شد تا امکان خدمت‌‌‌رسانی به کارمندان برای حضور بامدادی به موقع در محل کار فراهم شود.

به این ترتیب کارمندان مترو ناگزیر شدند به جای ساعت ۵:۳۰ از ساعت ۴:۳۰ درهای مترو را به روی شهروندان باز کنند و در حالیکه اغلب بازاریان و کسبه خرد کمافی السابق پس از ساعت ۸ صبح به محل کار مراجعت می کنند مترو از ساعت ۴:۳۰ تا ۸ صبح صرفاً به منظور خدمات رسانی به کمتر از یک درصد استفاده کنندگان با تمام ظرفیت فعال باشد.

از سوی دیگر مطابق دستور العمل ها کارکنان دولت باید تا ساعت ۱۴:۳۰ در محل کار خود حضور داشته باشند و این ساعت هم زمان با اوج گرمای روزهای تابستان و به تبع اوج زمان مصرف انرژی برای خنک کردن سازمان ها و ادارات و بدین ترتیب تقریباً هیچ صرفه ایی در مصرف انرژی صورت نخواهد گرفت و فقط عذاب صبح بسیار زود به سر کار رفتن و در اوج گرما به منزل برگشتن برای کارمندان باقی ماند.

واقعیت این است که طرح تغییر ساعت در نیمه اول و دوم سال حاصل ده ها سال مطالعه و تجربه در کشورهای توسعه یافته می باشد و اجرای این طرح نیز جدا از ایرادات کوچکی که به آن وارد بود مزایای بسیار زیادی برای اقتصاد داشت و لغو این طرح عملاً هیچ دستاوردی برای ملت،دولت و مجلس نداشت و فقط باعث اذیت مردم و تحمیل هزینه به دولت شد.

نوشته ایجاد شد 648

یک دیدگاه در “تاوان تصمیم های غیرکارشناسی/آزار مردم و تحمیل هزینه به دولت

  1. سلام
    معلوم نیست تا کی باید مردم چوب این ندانم کاریهای مسئولین بزرگوار را بخورند.
    مشکل اینجاست که چون خود این عزیزان مانند سایر مردم، دغدغه ساعت کار و رفت و آمد و مهدکودک بچه ها و مصرف برق و انرژی و… ندارند، برای مردم نسخه می پیچند و نهایتا با سعی و خطا دوباره به خونه اول برمیگردند. تاوانش را هم عامه مردم میدهند. اونا که قرار نیست اصلا اذیت بشن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *