پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تالاب وادان/فرصتی که تبدیل به تهدید شده است

تالاب کوچک و نیمه طبیعی وادان که در محل پروژه سد متروک و نیمه کاره وادان در شمال غرب این روستا و در فاصله حدود یک کیلومتری جنوب شهر آبسرد قرار گرفته هر چند وسعت زیادی ندارد ولی همین پهنه آبی کم وسعت و ظاهراً کم عمق میزبان گونه های مختلفی از آبزیان ،دوزیستان،خزندگان و پرندگان و حتی حیوانات وحشی کوچک بوده و به عنوان یک زیست بوم کوچک ولی غنی و متنوع فرصتی بی نظیر برای جذب گردشگر به منطقه می باشد ولی این تالاب علیرغم داشتن ظرفیت فوق العاده بالا برای جذب گردشکر همواره مورد بی توجهی ادارات محیط زیست و گردشگری شهرستان  دماوند بوده و ظاهراً مسئولان محترم اصلاً از وجود چنین تالابی در منطقه اطلاع ندارند .

ولی با همه این تفاسیر متاسفانه مکانی که می توانست تبدیل به یک گردشگاه زیبا شود امروز تبدیل به قتلگاه افرادی شده که بدون توجه به عمق و پوشش گیاهی کف این تالاب دل به این پهنه آبی کوچک ولی خطرناک می زنند و جان خود را به خطر می اندازند.

در جدید حادثه روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه در پی اعلام گزارشی به سامانه تلفنی ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری آبسرد مبنی بر غرق شدن یک جوان ۲۴ ساله تبعه افغانستانی در تالاب وادان بلافاصله عوامل امدادی از این ایستگاه آتش‌نشانی آبسرد به همراه تجهیزات غواصی به محل حادثه اعزام شدند.

متاسفانه در این حادثه یک جوان  24 ساله تبعه کشور افغانستان به همراه برادرش برای شنا وارد تالاب شده بود که ظاهراً به علت عمق زیاد آب در وسط تالاب و ناآشنایی به فن شنا این جوان دچار حادثه شده و در این تالاب غرق می گردد.

با تلاش تیم غواصی آتش‌نشانی شهرداری آبسرد جسد این جوان تبعه افغانستانی پیدا و از تالاب خارج شد و تحویل عوامل انتظامی کلانتری آبسرد گردید.

این چندمین حادثه از این دست می باشد که در این تالاب اتفاق می افتد و علیرغم وجود تابلوی ممنوعیت شنا متاسفانه هستند جوانانی که بدون توجه به هشدار تن به این پهنه آبی خطرناک زده و غرق می شوند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *