پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بازدید استاندار تهران از برخی نقاط شهرستان دماوند/نمایش ناهماهنگی استاندار و نماینده شهرستان

بازدید سرزده روز جمعه جناب آقای فخاری استاندار محترم استان تهران از نقاط ییلاقی منطقه پشتکوه دماوند و محور دلیچایی حرف و حدیث های بسیاری را در پی داشت و برخی این سفر را اقدامی نمایشی جهت کم رنگ کردن وعده پوچ سفر رئیس جمهور به شهرستان دماوند و فیروزکوه و برخی دیگر نیز این سفر را سفری سیاحتی بمنظور فرار استاندار از هوای داغ تهران دانستند ولی ماجرا هر چه که بود ظاهراً این سفر و ناهماهنگی استاندار با جناب آقای رسولی نژاد نماینده محترم شهرستان های دماوند و فیروزکوه به مذاق ایشان خوش نیامده و صدای جناب آقای رسول نژاد را در آورده است.

سید احمد رسول نژاد نماینده شهرستان های دماوند و فیروزکوه که ظاهراً در جمع مدعوین این سفر آخر هفته جایی نداشت ضمن گلایه از پوچ درآمدن وعده سفر رئیس جمهور به شهرستان های دماوند و فیروزکوه عنوان داشت:

معمولاً خبر سفر ریاست جمهوری قبل از قطعی شدن توسط مقامات محلی اطلاع رسانی نمی شود، بلکه از طریق دفتر یا معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.متاسفانه بعد از تغییر استاندار، تعامل دولت و مجلس دیده نمی شود در موارد مهم مثل کمربندی جنوبی گیلاوند، سد نمرود، وضعیت روستای سله‌بن و برنامه ریزی سفر رئیس جمهور، نماینده به جلسات دعوت نمی‌شود.
ایشان ادامه داد: سخنان نابخردانه و نسنجیده توسط برخی افراد در آستانه سفر ریاست جمهوری سبب ایجاد نگرانی نه در یک منطقه بلکه در چند شهرستان و استان شد، در حالیکه باید رفتارها در راستای ایجاد همدلی و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند باشد.

البته رسول نژاد چندی قبل نیز با گلایه از عدم سفر رئیس جمهور به شهرستان های حوزه نمایندگی ایشان در برنامه سلام تهران گفته بود:

از آقای رئیس‌جمهور گله‌مندیم؛ چند بار برای بازدید از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه قرار گذاشتند، هر بار لحظه آخر لغو کردند.

وی با بیان اینکه فیروزکوه، محروم‌ترین شهرستان استان تهران به حساب می‌‌ آید، افزود: رئیس جمهور به تمام شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه سفر داشته است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: مسئولان دفتر ریاست جمهوری باید بابت تعویق‌های سفر پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی در حوزه انتخابیه وجود دارد که پس از ۴۳ سال، تنها برق و گاز به آنها دادیم و هنوز خیلی از امکانات را ندارند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تأکید کرد: نگاه دولت و سازمان برنامه و بودجه و خود مجلس، باید نسبت استان تهران تغییر کند.

رسولی‌نژاد ادامه داد: در شهرستان‌های استان تهران، مشکلات عدیده‌ای از جمله بحث‌های ترافیک، کمربندی، راه‌های اصلی و فرعی وجود دارد.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات تملک دارایی اضافه کرد: استان تهران در ردیف اعتبارات تملک دارایی، رده سی‌ و یکم را دارد و شهرستان‌های استان تهران بیش از ۶ میلیون جمعیت دارند، اما استانی در همجواری تهران، یک‌ دهم جمعیت تهران را دارد، اما ده‌ برابر این استان اعتبار دریافت می‌کند.

بدین ترتیب بنظر می رسد یک گره کور و مشکل جدی در مسیر بازدید رئیس جمهور از این دو شهرستان وجود دارد که ظاهراً گره گشایی از آن به دست نماینده نیز امکانپذیر نیست و معلوم هم نیست که این گره چه زمانی و به دست چه کسی باز می شود ولی هر چه که هست باید ریشه این مشکل را در سابقه دوستی و روابط نماینده محترم شهرستان و استاندار جستجو کرد…!

نوشته ایجاد شد 649

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *