پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

اشغال نرم ایران توسط افغان ها

از حدود ۳۰۰ سال پیش که نادرشاه افشار بساط اشغال افاغنه متجاوز را از ایران جمع کرد تا دوره معاصر افاغنه هیچگاه جرات عرضه اندام و تجاوز به خاک ایران را به خود نداده بودند ولی گویا تاریخ در حال تکرار است و این بار افاغنه برخلاف اسلاف خویش با یک جنگ نرم قصد اشغال ایران را دارند.

جمعیت افغان هاى مجاز ساکن در ایران به مرز ۸ میلیون نفر رسیده و روزانه حدود ۱۰ هزار نفر هم به صورت قانونی و غیرقانونی وارد کشور ایران می‌شوند و خانواده‌های افاغنه هم مانند دستگاه “زیراکس” و با سرعت ویروس کرونا با انگیزۀ اشغال نرم این مملکت تولید مثل مى کنند و منابع ارزشمند مالی مملکت را مصرف مى کنند و کسی هم این میان احساس خطر نمی‌کند.

فراموش نکنیم که بر اساس آمار رسمى وزارت بهداشت ، بیش از ٧۵ درصد از زایمان هاى شهر تهران و شهرهاى اطراف پایتخت و استان البرز ، متعلق به افغان هاى ساکن ایران مى باشد و این آمار ، جدا از تعداد زنان افغانى است که نه در بیمارستان ها بلکه در خانه و زیر نظر قابله هاى محلى و هموطن خودشان زایمان مى کنند.

در سال تحصیلی جاری ۶۰۰ هزار دانش‌آموز افغان در مدارس دولتی ما به رایگان تحصیل کرده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال تحصیلی آتی به بیش از ۱ میلیون‌ و ۳۰۰ هزار نفر برسد ، یعنى بیش از دو برابر و فقط ظرف چند ماه!

ترکیب جمعیتی برخی استان‌هاى مهم ایران مانند اصفهان ، یزد ، کرمان ، سیستان‌ و بلوچستان ، فارس و قم کاملاً در حال تغییر است و به بالای ۳۵ درصد افغان رسیده است ، یعنى از هر صد شهروند در این استان ها ، فعلا ٣۵ نفر افغانستانى داراى مجوز مى باشند.

جمع‌بندی چندین تحقیق حاکی از این امر حتمی هست که ایران در ده سال آتی با یک دگردیسی عمیق اجتماعی ، سیاسی‌ ، فرهنگی ، اقتصادى و مذهبی شدید مواجه خواهد شد و ابعاد فاجعه‌بار آن برابر است با تغییر کامل بافت جمعیتی ، قومیتی ، ملیتی و مذهبی کشور ایران، که احتمالا دیگر به هیچ وجه قابل جبران و کنترل نخواهد بود.

مطابق آخرین سرشماری که توسط سازمان یونسکو در سال ۲۰۲۳ در کشور افغانستان صورت گرفته جمعیت آن کشور حدود ۴۰ میلیون نفر برآورد شده است و برابر آخرین آمار و جمع‌بندی حداقلی سازمان امور اتباع بیگانهٔ کل کشور حدود ۸ میلیون افغانی مجاز در ایران ساکن هستند.

با احتساب افاغنهٔ غیرمجاز ، فراری و زندانی ، این رقم به حدود ۱۰ میلیون نفر نیز می‌رسد ، یعنی همین امروز بیش از ۲۰ درصد از کل جمعیت کشور افغانستان در ایران زندگی می‌کنند…!

آیا مسئولان کشور ایران از تاریخ درس نگرفته‌اند و نگرانی آن را ندارند که ماجرای محمود و اشرف افغان دوباره تکرار شود؟آیا مسئولان راهکاری برای کنترل و انسداد مرزها و ممانعت از هجوم افاغنه به داخل ایران ندارند و از آن بیم ندارند که ایران بار دیگر به اشغال افاغنه درآید؟
صد البته که بعید می‌دانم مسئولان مملکت ما تاریخ خوانده باشند!!!

دولت و ملتی که تاریخ را نخوانند و از آن عبرت نگیرند ، محکوم به تکرار آن هستند…!

نوشته ایجاد شد 648

4 دیدگاه در “اشغال نرم ایران توسط افغان ها

  1. خیلی اسف بار است.. این موضوع را میتوان به وضوح در سطح شهرها و همه مشاغل مشاهده نمود…
    مسئولین بزرگوار نیز از آنجاییکه عموما برای ادامه زندگی در ایران برنامه ریزی ندارند و خود و فرزندانشان را مهیای مهاجرت به بلاد متمدن دیگر میکنند، چشمشان را روی این فاجعه، به مانند سایر معضلات مهم مملکت (آلودگی هوا، بی آبی، بیکاری، رکود و تورم و …) بسته اند.
    به قول معروف کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد..
    فقط باید به خدا پناه ببریم..

  2. کلا ما متخصص در آبادانی کشورهای همسایه هستیم.
    با بی تدبیری هایی که به خرج میدهیم، موجب پیشرفت رقبا و پسرفت خودمان میشویم.
    حیف ایران با این همه منابع و ثروت و موقعیت…
    افسوس که این مزرعه را آب گرفته،
    دهقان مصیبت زده را خواب گرفته..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *