پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

اتلاف آب شهری در سایه سهل انگاری آبفای شهر آبسرد

چند هفته ایی بود که آب مناطق شمالی شهر آبسرد و بویژه محدوده روبروی شهرداری دچار افت شدید شده بود و این افت فشار در طبقات فوقانی ساختمان های روبروی شهرداری آبسرد و دفتر این پایگاه خبری منجر به قطع کامل آب شده بود و پیگیری های مکرر ما نیز هیچ ثمره ایی نداشت و متاسفانه آب و فاضلاب شهر آبسرد به جای پیگیری این مشکل صرفاً با بهانه کردن عدم بارش باران و افت سطح آب چاه ها از پاسخگویی به شهروندان طفره می رفت تا اینکه چند روز پیش درست در پیاده روی بلوار امام خمینی پائین تر از میدان شهرداری و روبروی شهرداری آبسرد در کمال تعجب چشمه آب از دل پیاده رو جوشید و مشخص شد که مدت هاست که لوله اصلی آب شهر در این نقطه شکسته و آب گران بهای شهر از مدت ها قبل در حال هدر رفتن است!

هر چند به همت پرسنل شرکت آب و فاضلاب شهر آبسرد این لوله در روز چهارشنبه ترمیم شد و آب دوباره به طبقات فوقانی ساختمان ها رسید ولی مشخص نیست ما در طول خطوط لوله فرسوده شهر آبسرد در چند نقطه دیگر مشکل نشت و هدر رفت آب را داریم ، کمااینکه در چندین مورد و بویژه در منطقه قدیمی و بافت فرسوده شهر آبسرد ما شاهد شکستگی های گاه و بی گاه لوله آب بودیم و هم اکنون نیز آثار حفاری های شرکت آب و فاضلاب در چند نقطه ابتدای خیابان مطهری شهر آبسرد (ابتدای راه مرانک) بر روی سطح آسفالت به عینه مشخص است.

واقعیت این است که نرخ اتلاف آب در طول خطوط لوله شهر آبسرد بسیار بالا می باشد و دلیل آن هم فرسودگی خطوط لوله و نداشتن ابزارهای لازم جهت پایش خطوط لوله آب می باشد و تا زمانی که امکانات شرکت آب به روز نشود ما بیش از آبی که از چاه های کم رمق منطقه به دست می آوریم آب هدر خواهیم داد.

نوشته ایجاد شد 643

2 دیدگاه در “اتلاف آب شهری در سایه سهل انگاری آبفای شهر آبسرد

  1. با سلام
    هم اکنون در بلوار امام خمینی از قنات سرهنگ آب هدر میرود ولی باید این آب هدایت شود تا از آن بهره برداری بهینه صورت گیرد در بهار ما شاهد هستیم گاهی تا دوماه آب از این قنات هدر میرود … دلسوز کیست؟

    1. بله
      معمولاً در ماه های فروردین و اردیبهشت آب قنات سرهنگ بصورت هرز راهی پائین می شود و عاقبت هم سر از پی رودخانه مرانک در می آورد و چون این ماه ها زمان کشت و کار نیست متاسفانه این آب بی استفاده می ماند.
      البته شرکت آب و فاضلاب شهر آبسرد می تواند با حفر یک حلقه چاه جذبی عمیق این آب را به داخل زمین جهت تزریق به سفره های زیرزمینی هدایت کند تا حداقل آب شرب شهر از این طریق ذخیره شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *