پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آبسرد یا گرمابسرد

آبسرد و گرمابسرد هر دو در شهرستان دماوند واقع هستند ولی تفاوت این دو منطقه از زمین تا آسمان است و تقریباً می توان گفت که این دو منطقه به جز واژه «آبسرد» هیچ وجه تشابه دیگری با هم ندارند!

شهر آبسرد و دشت های گسترده آن در فاصله تقریبی ۱۶ کیلومتری شرق شهر دماوند(مرکز شهرستان دماوند) قرار دارد ولی روستای گرمابسرد که روستایی کوچک با دو دشت محدود و کوچک می باشد در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری جنوب شرق شهر دماوند واقع است.

از نظر اقلیمی نیز می توان گفت که این دو منطقه تقریباً هیچ شباهتی به هم نداشته و در حالیکه آب و هوای منطقه آبسرد تحت تاثیر نزدیکی به دامنه های رشته کوه البرز جنوبی در تابستان معتدل و در زمستان سرد و نسبتاً مرطوب و پر بارش می باشد آب و هوای گرمابسرد به علت قرار داشتن در نزدیکی دشت گرمسار در تابستان گرم و خشک و در زمستان نیز سرد و خشک می باشد.

واقعیت این است که بخش بزرگی از تماس ها و سئوالات مخاطبان گرامی از پایگاه خبری ما در رابطه روستای گرمابسرد می باشد و این در حالی است که حداقل پایگاه خبری ما هیچ اطلاعاتی در رابطه قیمت املاک و وضعیت ساخت و سازها و امکانات این روستا ندارد ولی از گفته و شنیده های کسانیکه از وضعیت این روستا اطلاع دارند چنین بر می آید که ظاهراً آب شیرین در این روستا کم و آب اغلب چاه های آن منطقه شور و لب شور بوده و برای درختکاری در بلند مدت مناسب نمی باشد ضمن اینکه نوع زراعت در دشت های گرمابسرد عموماً بصورت دیم بوده و به همین علت اغلب قطعات تغییر کاربری یافته فاقد سهم آب می باشند و اگر هم آبی در کار باشد آن آب شور می باشد.

ضمناً هر چند حفر چاه آب شخصی (چاه آب غیرمجاز)در بین اغلب ویلاداران آن منطقه گرمابسرد رواج دارد ولی با توجه به برداشت های بی ضابطه آب از این چاه ها ، سطح آب در سفره های زیر زمینی منطقه گرمابسرد به شدت کاهش یافته و در تابستان معمولاً چاه های کم عمق کاملاً خشک و چاه های عمیق نیز کم آب و بسیار شور می شوند و استفاده از همین آب شور عموماً باعث آسیب دیدن درختان می گردد.

از طرف دیگر شایعاتی مبنی بر فروش اراضی ملی و زمین های منابع طبیعی بصورت بی سند و قولنامه ایی نیز در آن منطقه وجود دارد که البته با توجه به کثرت پرونده های رفع تصرف در منطقه گرمابسرد در دادگستری دماوند احتمالاً چنین شایعه ایی دور از واقعیت نیست و خریداران در هنگام خرید باید بسیار مراقب باشند تا مال باخته نشوند.

از طرفی ظاهراً در منطقه گرمابسرد بر خلاف سایر نقاط شهرستان دماوند،خرید و فروش زمین در انحصار اهالی بومی این روستا بوده و شما اگر قصد فروش زمین و ویلا در آن روستا را داشته باشید الزاماً باید زمین و ویلای خود را به یکی از اهالی همان روستا و به قیمت دلخواه ایشان بفروشید که البته در صحت و سقم این مطلب اندکی تردید وجود دارد!

بطور کلی تفاوت بین آبسرد و گرمابسرد ،تفاوت از زمین تا آسمان است این دو منطقه به هیچ عنوان قابل قیاس با هم نیستند لذا توصیه می گردد قبل از خرید ملک و املاک در گرمابسرد در رابطه با این منطقه از افراد بی طرف و بی غرض ، تحقیق کامل نمایید تا مغبون و متضرر نشوید.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *