پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کاهش دما و بارش های رگباری در ایام تعطیلات عید فطر

با ورود یک سامانه بارشی فعال و پر انرژی که تقریباً از اواخر هفته گذشته وارد ایران شده بود هوای بسیاری از شهرهای کشور بویژه در مناطق غربی و شمالی بارانی شد و از روز شنبه این هفته نیز دامنه موج اصلی بارشی به منطقه آبسرد دماوند هم کشیده شد و پس از مدت ها دشت های خشک و تشنه آبسرد از باران زیبای بهاری سیراب شد.

البته این پایان کار نیست و ظاهراً این هوای ناپایدار تا اواخر هفته جاری در منطقه ما ماندگار خواهد بود و بارش های رگباری با شدت و ضعف در منطقه ما خواهند بارید ضمن آنکه بتدریج از امروز روند کاهشی دما در شهر آبسرد شدت خواهد یافت و ما تا آخر هفته صبح های خنکی را در پیش خواهیم داشت و حتی در مناطق مرتفع و کوهستانی شمال شهر آبسرد ( ارتفاعات زرین کوه)دمای هوا تا محدود صفر درجه نیز کاهش خواهد یافت و در ارتفاع بالای ۳۵۰۰ متر از سطح دریا بارش ها به شکل برف ظاهر خواهند شد.

کمترین دمای قابل پیش بینی در هفته جاری با کمینه ۵ درجه بالای صفر مربوط به بامداد سه شنبه خواهد بود و در تمام طول هفته پیش رو در گرمترین ساعات نیز دمای هوا از ۲۰ درجه فراتر نخواهد رفت.

البته هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک می شویم دمای هوای بیشینه با شیبی ملایم روند افزایش خواهد داشت و از روز جمعه نیز دمای هوا تقریباً به حالت نرمال بلند مدت خود نزدیک خواهد شد و مجدداً شاهد گرمای ظهرگاهی خواهیم بود.

از نظر بارشی نیز بیشترین احتمال بارش مربوط به ساعات بعد از ظهر و عصر امروز تا سه شنبه است ولی این معنی خاتمه بارش ها نیست و با ورود یک موج جدید از روزهای پایانی هفته به بخش های شمالی و مرکزی کشور شرائط برای شروع بارش ها در روزهای ابتدائی هفته آینده در منطقه ما فراهم خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *