پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هواشناسی آبسرد/تداوم بارش ها در هفته پایانی سال

هر چند زمستان ۱۴۰۰ زمستان چندان سرد و پربارشی( حداقل از نظر برف) در منطقه آبسرد دماوند نبود ولی بنظر می رسد کل عوامل محلی و منطقه ایی و حتی دور پیوند اقیانوس آرام دست به دست هم داده اند تا دو هفته پایانی اسفند ۱۴۰۰ برای منطقه ما دوره طلائی بارش رقم بخورد و مطابق نقشه ها این روزهای خوش بارش تا واپسین روزهای اسفند ادامه خواهد داشت.

مطابق آخرین خروجی نقشه های هواشناسی موج فعلی بارندگی که از دیشب وارد منطقه ما شده تا ظهر فردا ( جمعه مورخ ۲۰ اسفند) در منطقه ما فعال خواهد بود و اوج بارش های حاصل این موج را ما در بازه زمانی بامداد تا ظهر روز جمعه خواهیم داشت و پس از آن هوا صاف و البته سرد خواهد شد.

ضمن آنکه ماهیت بارش در روز جمعه بصورت بارش های رگباری باران و در برخی ساعات تگرگ و در برخی ساعات همراه با وزش تندبادهای شدید لحظه ایی خواهد بود.

طی روز های شنبه تا دوشنبه ما پدیده خاصی را در منطقه نخواهیم داشت ، هر چند که با توجه به وجود رطوبت فراوان ناشی از بارش های روزهای اخیر و سرمای هوا در لایه های فوقانی جو، احتمال تشکیل جریانات هم رفتی و رشد ابرهای باران زا در ساعات بعد از ظهر و غروب بویژه در ارتفاعات منطقه زیاد بوده و به همین دلیل طی روزهای شنبه تا دوشنبه می توان انتظار وقوع رگبارهای عصرگاهی را بصورت محلی و نقطه ایی داشت.

از روز سه شنبه تا روزهای پایانی هفته انشاء الله با ورود یک سامانه بارشی قدرتمند و احتمالاً دارای هسته سرد و قطبی متا شاهد شروع بارش ها خواهیم بود که گزارش تفصیلی آن در طی هفته آینده خدمت دوستان تقدیم خواهد شد.

همچنین در پست بعدی گزارش پیش بینی یک ماهه هواشناسی آبسرد در بازه زمانی فرودین ۱۴۰۱ تقدیم حضور دوستان خواهد گردید.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *