پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

هفته اول اردیبهشت/خوش بارش و طوفانی

خوشبختانه سرمای ابتدای هفته جاری بدون اینکه خسارت چندان قابل توجهی به بار بیاورد از منطقه ما عبور کرد و رفت و فقط تگرگ ظهر شنبه تا حدی باعث از بین رفتن شکوفه های درختان میوه شد و بدین ترتیب آخرین موج سرمای به جا مانده از زمستان ۱۴۰۰ هم به پایان کار خود رسید.

به هر حال هر چه نیمه اول فروردین ۱۴۰۱ کم بارش بود نیمه اول اردیبهشت ماه انشاء الله خوش بارش خواهد بود و شهر آبسرد ما میزبان چند موج بارشی احتمالاً پر قدرت و البته رگباری خواهد بود.

اولین موج که البته چندان قوی و پر انرژی نیست از طی روز پنجشنبه اول اردیبهشت در منطقه ما فعال شده و رهاورد آن برای شهر ما بارش های رگباری طی ساعاتی میانی روز پنجشنبه و احتمالاً بامداد جمعه خواهد بود.

موج دوم که از موج اول پر انرژی تر خواهد بود از روز دوشنبه هفته آینده( ۵-۲-۱۴۰۱) تا اواخر وقت روز جمعه(۹-۲-۱۴۰۱) در منطقه ما فعال خواهد بود که منجر به بارش های رگباری همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای بویژه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته پیش رو خواهد شد.

اوج فعالیت این سامانه را در عصر روز سه شنبه و بامداد تا عصر روز چهارشنبه خواهیم داشت.

البته این خاتمه کار بارش ها نیست و به احتمال زیاد در تمام روزهای دهه اول اردیبهشت در ساعات بعد از ظهر و عصر بارش های گاه و بیگاه رگباری را در شهر آبسرد خواهیم داشت.

لازم به ذکر است طی امشب و فردا به علت ورود گرد و غبار انتقالی از بیابان های کشورهای عراق و شمال عربستان به مناطق غربی و مرکزی کشور ، شاهد افزایش میزان ریزگردها در هوای این مناطق خواهیم بود و به احتمال زیاد این ریزگردها در منطقه ما نیز طی روزهای پنجشنبه و جمعه باعث کاهش کیفیت هوا خواهند شد.

اخطار و پیش آگاهی

با توجه به افزایش پتانسیل تشکیل ابرهای همرفتی و طوفان زا در طی اغلب روزهای دهه اول اردیبهشت و تغذیه رطوبتی نسبتاً خوب لذا احتمال وقوع طوفان های تندری و ریزش تگرگ در ساعات بعد از ظهر و عصر بسیار زیاد می باشد لذا به کلیه عزیزان و بویژه کوهنوردان و افرادی که در این فصل قصد چیدن سبزی های کوهی را دارند توصیه می گردد تا اطلاع ثانوی و حداقل تا پایان دهه اول اردیبهشت علی الخصوص در ساعات ظهر تا غروب از صعود به ارتفاعات اکیداً خودداری نموده و در صورت شنیدن صدای رعد و برق ضمن خاموش کردن تلفن همراه فوراً از ارتفاعات فرود آمده و در محل امن و دور از درختان منفرد و مسیل ها و آب راهه ها د پناه گرفته و تا پایان طوفان از هر گونه تردد و یا استفاده از تلفن همراه خودداری نمایند.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *