پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

موج تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز به سرخده رسید

قلع‌ و‌ قمع ۳۳ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای سرخده دماوند/ ۲۱ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند به چرخه تولید بازگشت

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان دماوند در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی با اخذ دستور مقام محترم قضایی طی اقدام ستاد ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند حدود ۳۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل ۳۱ فقره دیوارکشی و دو فقره بنا در اراضی کشاورزی روستای سرخده تخریب شد.
در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز یگان حفاظت گشت امور اراضی، عوامل کلانتری جابان و شهرداری‌‌ آبعلی حضور داشتند.
براساس این گزارش با اجرای این عملیات تخریب در مجموع ۲۱ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند به چرخه تولید بازگشت.

نوشته ایجاد شد 693

6 دیدگاه در “موج تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز به سرخده رسید

  1. بحث ویلا سازی جداست ولی مطیننا زمین خالی که درخت درونش کاشته میشود و صاحبش یک اتاق ۲۰ متری برای استراحت و گذاشتن دستشویی و سرویس به اشتی میزنه اگه تخریب شود صاحبش با این همه سختی و زحمتی که کشیده برا این درختها تو شرایط بی برقی و کم آبی مطمینا و مطمینا هیچ گاه به اون چرخه برنمیگرده و فقط دلسردی بوجود میاره .
    پس اینگه میفرمایند به چرخه تولید دیگه زمانی نیست طرف جو و گندم بکاره تو اون زمین بعد تخریب و این داستانها ….

    1. مشکل اصلی در نداشتن حد نصاب فنی قابل اعمال و منطقی در بحث باغداری است

      الان اغلب باغ ها دارای وسعتی بین ۱۰۰۰ متر تا ۵۰۰۰ متر هستند و یک باغ سرحال با وسعت ۲۰۰۰ متر کاملاً می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد ولی جهاد هنوز هم معتقد به حد نصاب فنی ۲۵۰۰۰ متری است

دیدگاهتان را بنویسید