پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

مسئولیت شهردار آبسرد،شهرداری یا شهرداری داری؟

یکی از سئوالات اساسی در رابطه با وظایف و مسئولیت های اصلی شهردارها در ایران این است که شهردار واقعاً مسئول اداره شهردار است یا مسئول اداره شهرداری؟
با نگاهی هر چند گذرا و اجمالی به نحوه اداره شهرها و شهرداری ها متوجه می شویم که ظاهراً وظیفه شهردارها در اغلب شهرهای ایران اداره و رفع و رجوع مشکلات مجموعه شهرداری و کنترل عملکرد پرسنل و سر و سامان دادن به تشکیلات عریض و طویل شهرداری ها می باشد و در این بین اگر وقت اضافه آمد شهردار اقدامی هم برای شهر انجام می دهد.

مصداق عینی این ماجرا شهرداری آبسرد است،شهری که شهرداری آن با بیش از ۱۷۰ نفر کارمند و کارگر،تعداد پرسنل آن بیشتر از هر اداره دیگری می باشد و تامین حقوق و مزایای ماهیانه و عیدی و سنوات سالیانه پرسنل آن خود یک مگاپروژه شهری است!

درست است که جمعیت واقعی شهر آبسرد بسیار بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی ثبت شده و سر و سامان دادن به محدوده قانونی شهر و حریم بسیار بزرگ این شهر کار سخت و سنگینی است ولی باید توجه داشت که تراکم کارمندان در این مجموعه عملاً باعث ایجاد فشار مضاعف بر خزانه خالی شهرداری شده و شهرداری آبسرد را از اجرای طرح های عمرانی اساسی باز می دارد.

وقتی شهرداری برای احداث معابر و جدول گذاری کوچه ها و آسفالت معابر و تامین روشنائی کوچه و خیابان و جمع آوری زباله پول نداشته باشد عملاً موجبات نارضایتی شهروندان بوجود آمده و کلیت شهرداری زیر سئوال می رود.

از سوی دیگر مدیریت کردن این همه پرسنل و حل اختلاف و درگیری بین قسمت ها و کارکنان تمام وقت و توان شهردار را گرفته مانع از انجام وظایف شهرداری می گردد.

بجاست که شهرداری آبسرد در سال جدید و انشاء الله با شهردار جدید که دیر یا زود معرفی و منصوب می گردد، با چابک سازی بدنه اداری خود و کاهش هزینه های پرسنلی اولین قدم در مسیر اصلاح ساختار معیوب را عملی نماید.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *