پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

قاضی زاده هاشمی: معیشت مردم خط قرمز آقای رئیسی است/عبور دولت سیزدهم از خط قرمز

برای بررسی وضعیت مردم ایران در یک سال گذشته اصلاً نیازی به آمارهای بانک مرکزی نیست و فقط کافی است که نیم نگاهی به جیب خودتان و قدرت خریدتان بیاندازید تا متوجه عمق فاجعه بشوید.

جالب اینجاست که یاران پوششی آقای رئیسی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری بدترین حملات را به عبدالناصر همتی داشتند امروز هم در حال توجیه ناکارآمدی دولت سیزدهم هستند و با استدلال های عجیب قصد در توجیه وضع موجود دارند.

در جدیدترین اظهارات امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: ما از مشکلات اقتصادی موجود در کشور دفاع نمی‌کنیم و به دنبال انداختن مشکلات به گردن مسئولان گذشته نیستیم اما باید گفت که بزرگترین خط قرمز شخص رئیس جمهور معیشت مردم است.

حال سئوال ما از جناب آقای قاضی زاده هاشمی این است که در طول یکسالی که از عمر دولت سیزدهم می گذرد وضع معیشت مردم چقدر بهتر شده؟اصلاً بهتر شده یا بدتر؟
نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی در این یکسال تا چه اندازه افزایش یافته و مردم برای داشتن یک زندگی حداقلی تا چه اندازه امیدوارتر شده اند؟
نیم نگاهی به بازار ارز نشان می دهد که فقط در شش ماه گذشته نرخ دلار حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و ظاهراً این افزایش قیمت دلار کماکان هم ادامه خواهد داشت.
قیمت زمین و مسکن هم در این مدت حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و خانه دار شدن برای بسیاری از مردم تبدیل به آرزوی محال شده!
غیر از نان بقیه مواد غذایی با افزایش قیمت ساعتی مواجه بوده و سبد تغذیه مردم روز به روز کوچکتر می شود.

اینکه آقای قاضی زاده هاشمی و سایر حامیان آقای رئیسی در حال انکار مشکلات معیشتی مردم هستند چندان تعجبی ندارد چرا که آنها کارنامه قابل دفاعی در این یکسال نداشته اند و باید هم واقعیت ها را انکار کنند.

البته تنها نکته امیدوار کننده اظهارات آقای قاضی زاده هاشمی همان یک جمله ایی بود که فرمودند: «… ما از مشکلات اقتصادی موجود در کشور دفاع نمی‌کنیم و به دنبال انداختن مشکلات به گردن مسئولان گذشته نیستیم…» و حداقل این بار دیگر دولت های قبلی را به کارشکنی در کار دولت سیزدهم متهم نکردند و به کم کاری این دولت اقرار و اذعان نمودند.

باید قبول کنیم که بخش بزرگی از اعتراضات این روزها ریشه در معیشت مردم دارد و اگر دولت سیزدهم به جای فرافکنی و توجیهات بلاوجه اندکی به دنبال ریشه یابی مشکلات اقتصادی و انعکاس صادقانه این ریشه ها به مردم باشد بسیاری از مشکلات خودبخود حل می گردد.

آقای قاضی زاده هم باید آگاه باشد که اگر واقعاً خط قرمز آقای رئیس جمهور معیشت مردم است ، دولت سیزدهم دیرزمانی است که این خط قرمز را رد کرده و در حال حاضر آن سوی خط قرمز قرار دارد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *