پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تاکید مجدد وزیر کشور بر ممنوعیت خرید و فروش املاک توسط اتباع خارجی

هر چند که سالهاست،طبق قانون نحوه تملک اتباع بیگانه، خرید اموال غیر منقول بوسیله اتباع خارجی ممنوع شده ولی در برخی از نقاط کشور و مشخصاً در همین شهر آبسرد خودمان این موضوع چندان رعایت نمی گردد و اتباع خارجی بدون کسب مجوز از اداره کنسولی وزارت خارجه اقدام به خرید و فروش املاک می نمایند و در این بین برخی از اتباع ایرانی نیز بصورت غیرقانونی با ایشان همکاری نموده و با انجام معاملات صوری و پوششی برای اتباع خارجی خانه و زمین خریداری نموده و قانون را رسماً و عملاً زیر پا می گذارند.

در همین رابطه وزیر کشور با تاکید بر ممنوعیت خرید اموال غیر منقول توسط اتباع خارجی بیان داشت:تبعه خارجی امکان خرید و فروش ملک در کشور را ندارد و نمی‌تواند مالکیت اموال غیرمنقول را داشته باشد. اسناد ثبتی برای آنها صادر نمی‌شود و اسناد قولنامه‌ای از سوی مراجع حقوقی و قانونی موضوعیت ندارد.

این اقدام اتباع خارجی و همکاری برخی از اتباع ایرانی با ایشان علاوه بر اینکه مخالف قوانین و مقررات و مخل نظم عمومی و امنیت ملی می باشد باعث ایجاد اختلال گسترده در بازار املاک کشور شده و سبب رشد کاذب قیمت املاک در مناطق مهاجرنشین شده و فشار مضاعفی را بر طبقات ضعیف جامعه ایران وارد می آورد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *