پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بخش جمع آبرود،از رویا تا واقعیت/آیا آبسرد صاحب بخشداری خواهد شد؟

سالهاست که مردم دهستان جمع آبرود به مرکزیت شهر آبسرد در انتظار تبدیل شدن این دهستان به بخش و تاسیس بخش جمع آرود به مرکزیت شهر آبسرد هستند ولی با اینکه در بسیاری از نقاط استان تهرزان مناطق کوچکتر و کم جمعیت تر تبدیل به بخش شده اند آبسرد در حسرت تبدیل شدن به بخش مانده است.

ولی ظاهراً گره کور تبدیل شدن این دهستان به بخش و تبدیل آبسرد به مرکز بخش در حال گشوده شدن است و با رونمایی از طرح تاسیس بخشداری جمع آبرود در نماز جمعه امروز شهر آبسرد امیدها برای تاسیس بخشداری قوت گرفته.

حجت الاسلام سید احمد میرشریفی امام جمعه شهر آبسرد و حومه در مراسم نمازجمعه امروز شهر آبسرد با اعلام خبر موافقت استانداری تهران با تبدیل دهستان جمع آبرود به بخش و تبدیل شهر آبسرد از مرکز دهستان به مرکز بخش از امضاء و ارسال مکاتبات مربوطه به وزارت کشور خبر داد و این وعده را هم داد که در آینده نزدیک گره کور تاسیس بخشداری گشوده خواهد شد.

البته باید توجه داشت که تبدیل دهستان به بخش به این سادگی و سهولت که بنظر می رسد نیست و یک بخشداری باید ظرفیت های لازم جهت اداره خود را داشته باشد که خوشبختانه این منطقه بالقوه ظرفیت لازم را برای تحقق این مهم دارد.

تبدیل شدن یک دهستان به بخش متضمن استقرار انواع ادارات و نهادهای خدمات رسان در آن می باشد و لازم است که از هم اکنون مقدمات استقرار انواع سازمان ها و ادارات در منطقه فراهم گردد.

نوشته ایجاد شد 693

4 دیدگاه در “بخش جمع آبرود،از رویا تا واقعیت/آیا آبسرد صاحب بخشداری خواهد شد؟

    1. با سلام
      به هر حال ارتقاء موقعیت یک منطقه در تقسیمات کشوری در ذات خود نتایج مثبت بسیار زیادی را می تواند برای آن منطقه به همراه داشته باشد
      برای مثال با ارتقاء یک دهستان به بخش بسیاری از ادارات خدمات رسان در آن مستقر خواهند شد و دیگری نیازی نیست که مردم برای یک کار اداری رنج یک سفر چند کیلومتری ( و بعضاً چند ده کیلومتری) را به جان بخرند.
      با تیدیل دهستان به بخش و مشروط به وجود سایر مقدمات اصولاً امکان تشکیل دادگاه عمومی بخش در آن منطقه فراهم می شود،اداراتی نظیر آموزش و پرورش و اداره کار در آن منطقه مستقر می شوند و شرکت های خدمات رسان نظیر شرکت آبفا و شرکت برق و شرکت گاز دفتر مستقل در بخش ایجاد می کنند و…
      و در ایده آل ترین حالت مسئولان شهرستان مجبور به تخصیص کامل اعتبارات و بودجه های دریافتی به بخش و صرف اعتبارات در بخش می شوند و بودجه یک منطقه صرف آبادی در همان منطقه خواهد شد و فاصله امکانات مرکز بخش و مرکز شهرستان کم می شود درست مثل رودهن که مرکز بخش رودهن است و بسیار آبادتر از گیلاوند و دماوند

دیدگاهتان را بنویسید