پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آیا تلاش جبهه اصلاحات برای کاهش التهابات سیاسی در کشور به ثمر خواهد نشست؟

هفته پیش خبری درباره دیدار سران جبهه اصلاحات با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه منتشر شده که علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات با تأیید این خبر گفت: در این دیدارها تحلیلی از آنچه که این روزها در ایران جریان دارد ارائه شد.

در پی انتشار این اخبار روز گذشته محمدعلــی ابطحــی، رئیــس دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز در اینستاگرام خود از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب پرده برداشت و نوشت: علیرغم مکاتبه آقای خاتمی با رهبری و ملاقات اصلاح‌طلبان با مسئولان عالی‌رتبه برای جلوگیری از خشونت و اصلاح امور، نشانه‌ای از این‌که خواسته‌ها مورد توجه حاکمیت قرار گرفته باشد نیست که کاش بود. وی همچنین خاطر نشان کرد که رئیس جبهه اصلاحات همیشه  مطالبه اصلاح امور می‌کرد.

همچنین جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و دبیرکل مجمع ایثارگران در واکنش به مقاله صبح صادق درباره خاتمی، اعلام کرد که آن در حمایت از خاتمی نیست بلکه درست مشابه همان ادبیاتی است که در سال های گذشته، حذف سرمایه های ملی و چهره های تأثیرگذار سیاسی را رقم زده است.

جواد امام با انتقاد از موضوع ضرورت عذرخواهی و جبران عملکرد گذشته که همواره از سوی طیفی از اصولگرایان نسبت به آقای خاتمی خاطرنشان کرد که این ادبیات تکمیل کننده پازل شوم ترویج خشونتی است که در راستای دل زدگی جامعه از اصلاحات اتفاق می افتد. مدیرعامل بنیاد باران با دفاع از مکاتبه سیدمحمد خاتمی با رهبر انقلاب درباره اوضاع کنونی کشور، افزود:خاتمی تا به امروز تلاش های زیادی برای استقرار حاکمیت قانون، توسعه صلح و گفتگو و انذار حاکمیت به رعایت حقوق مردم، انجام داده اند که نگاشتن نامه یکی از آنهاست.

بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که تلاش جبهه اصلاحات و اصلاح طلبان تا اینجای کار آنچنان که باید و شاید نتیجه بخش نبوده و امید چندانی به این حرکت اصلاح طلبان نیز نمی توان داشت.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *