پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آخرین وضعیت اجرای کمربندی گیلاوند از زبان مهندس علی شیوا

علی شیوا شهردار دماوند با انتشار مطلبی در پیج شخصی اینستاگرامش اعلام کرد:  پیرو مطالب قبلی در مورد لزوم احداث کمربندی دماوند و از آنجایی که پشتوانه مردمی مهمترین عامل موفقیت طرح‌های بزرگ و تاثیر گذار است، لازم می‌دانم آخرین نتایج پیگیری های به عمل آمده تا امروز را به مردم اعلام نمایم.

وی افزود: تصویری که مشاهده می‌فرمایید مطالعات انجام شده توسط مهندسین مشاور پاسیلو در خصوص مسیرهای ممکن جهت کمربندی دماوند است.

شهردار دماوند گفت: همانگونه که در تصویر مشخص شده چهار مسیر (در اصطلاح راهسازی کوریدور) سبز ، زرد ، قرمز و آبی برای حل مشکل ترافیکی دماوند پیش بینی شده است.

شیوا گفت: کوردیدوری که در شمال نقشه و به رنگ قرمز دیده میشود همان محور سرهار است که بخشی از کار آن با مشارکت شهرداری و دولت، در گذشته انجام شده، ضمن تقدیر از بانیان آن به نظر می‌رسید در حال حاضر نمی‌تواند به عنوان کمربندی دیده شود و تنها نقش ایجاد دسترسی به محلات مرکزی را ایفا می‌کند و حل کننده مشکل مسیر پر مخاطره بلوار ورودی دماوند نخواهد بود.

وی تصریح کرد: از طرفی ادامه آن مستلزم مطالعات و تاییدیه‌های زیست محیطی است.

شهردار دماوند گفت: کوریدور جنوبی که به رنگ زرد در نقشه مشخص شده همان کوریدوری است که در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری، نماینده محترم مجلس، فرمانداری و استانداری محترم پس از نشست‌ها و جلسات متعدد بر لزوم احداث آن اتفاق نظر دارند و با تلاش قابل تقدیر نماینده محترم مجلس در شهرستان به عنوان پروژه ملی تعریف شده و از محل اعتبارات ملی جهت فاز اول آن مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت راه تخصیص داده شده است.

شیوا عنوان کرد: در این مسیر چند تونل و چند پل پیش بینی شده که بر اساس مطالب مطرح شده در جلسه ای که در دفتر جناب مهندس فخاری معاون محترم وزیر راه و رییس سازمان ملی زمین و مسکن داشتیم، مقرر شد مشاور طرح نسبت به تکمیل و تدقیق طرح اقدام نموده با توجه به وسعت پروژه و نحوه اختصاص بودجه ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح نسبت به پیمایش و بررسی میدانی مسیر و ارائه گزارش به کارفرما (وزارت راه) اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه پروژه ملی است و شهرداری دماوند به عنوان مجری یا کارفرما در آن نقشی ندارد، اما به جهت حساسیت و اهمیت موضوع برای شهر دماوند، با هماهنگی دوستان شورای اسلامی شهر، ستادی در شهرداری تحت عنوان ستاد پیگیری احداث کمربندی جنوبی تشکیل دادیم.

شهردار دماوند گفت: ضمن پیگیری جدی موارد مرتبط با آن، نتیجه را هر چند وقت یکبار به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

نوشته ایجاد شد 693

دیدگاهتان را بنویسید