پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آخرین وضعیت اجرای کمربندی گیلاوند از زبان مهندس علی شیوا

علی شیوا شهردار دماوند با انتشار مطلبی در پیج شخصی اینستاگرامش اعلام کرد:  پیرو مطالب قبلی در مورد لزوم احداث کمربندی دماوند و از آنجایی که پشتوانه مردمی مهمترین عامل موفقیت طرح‌های بزرگ و تاثیر گذار است، لازم می‌دانم آخرین نتایج پیگیری های به عمل آمده تا امروز را به مردم اعلام نمایم.

وی افزود: تصویری که مشاهده می‌فرمایید مطالعات انجام شده توسط مهندسین مشاور پاسیلو در خصوص مسیرهای ممکن جهت کمربندی دماوند است.

شهردار دماوند گفت: همانگونه که در تصویر مشخص شده چهار مسیر (در اصطلاح راهسازی کوریدور) سبز ، زرد ، قرمز و آبی برای حل مشکل ترافیکی دماوند پیش بینی شده است.

شیوا گفت: کوردیدوری که در شمال نقشه و به رنگ قرمز دیده میشود همان محور سرهار است که بخشی از کار آن با مشارکت شهرداری و دولت، در گذشته انجام شده، ضمن تقدیر از بانیان آن به نظر می‌رسید در حال حاضر نمی‌تواند به عنوان کمربندی دیده شود و تنها نقش ایجاد دسترسی به محلات مرکزی را ایفا می‌کند و حل کننده مشکل مسیر پر مخاطره بلوار ورودی دماوند نخواهد بود.

وی تصریح کرد: از طرفی ادامه آن مستلزم مطالعات و تاییدیه‌های زیست محیطی است.

شهردار دماوند گفت: کوریدور جنوبی که به رنگ زرد در نقشه مشخص شده همان کوریدوری است که در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری، نماینده محترم مجلس، فرمانداری و استانداری محترم پس از نشست‌ها و جلسات متعدد بر لزوم احداث آن اتفاق نظر دارند و با تلاش قابل تقدیر نماینده محترم مجلس در شهرستان به عنوان پروژه ملی تعریف شده و از محل اعتبارات ملی جهت فاز اول آن مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت راه تخصیص داده شده است.

شیوا عنوان کرد: در این مسیر چند تونل و چند پل پیش بینی شده که بر اساس مطالب مطرح شده در جلسه ای که در دفتر جناب مهندس فخاری معاون محترم وزیر راه و رییس سازمان ملی زمین و مسکن داشتیم، مقرر شد مشاور طرح نسبت به تکمیل و تدقیق طرح اقدام نموده با توجه به وسعت پروژه و نحوه اختصاص بودجه ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به عنوان مجری طرح نسبت به پیمایش و بررسی میدانی مسیر و ارائه گزارش به کارفرما (وزارت راه) اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه پروژه ملی است و شهرداری دماوند به عنوان مجری یا کارفرما در آن نقشی ندارد، اما به جهت حساسیت و اهمیت موضوع برای شهر دماوند، با هماهنگی دوستان شورای اسلامی شهر، ستادی در شهرداری تحت عنوان ستاد پیگیری احداث کمربندی جنوبی تشکیل دادیم.

شهردار دماوند گفت: ضمن پیگیری جدی موارد مرتبط با آن، نتیجه را هر چند وقت یکبار به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *