پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کیفیت افتضاح نان در آبسرد/مقصر اصلی کیست؟

کیفیت نان در آبسرد چندان مطلوب نیست ولی در بین همه نان های بی کیفیت،وضعیت نان سنگک از همه بدتر و به عبارت بهتر افتضاح تر است و هر دو نانوایی سنگکی آبسرد ظاهراً در بد پختن با هم رقابتی تنگاتنگ دارند و هر کدام سعی می کنند که نانی بدتر از دیگری تحویل مشتری نمایند.

حالا تبعات پخت نان بی کیفیت در آبسرد به جایی رسیده که حتی صدای امام جمعه شهر آبسرد نیز درآمده و پای نان های بی کیفیت به تریبون نماز جمعه آبسرد هم رسیده است و موجب گلایه مردم و مسئولان شده است.

ولی مشکل طبخ نان بی کیفیت از کجاست و چه کسی مقصر است؟

برخی از نانواها اصولاً خود را در این زمینه بی تقصیر می دانند و گناه کیفیت بد نان را به گردن کارخانه آرد و آردهای بی کیفیت می اندازند که البته در درستی این ادعا تردید بسیار وجود دارد چرا که آرد تحویلی به نانوایی های سنگک آبسرد دقیقاً مشابه آرد تحویلی به نانوایی های سنگک جیلارد و اسلام آباد می باشد ولی کیفیت نان خروجی از تنور ۱۸۰ درجه با هم تفاوت دارد.

برخی از مصرف کنندگان نیز سیستم پخت این نان ها و استفاده از تنور گردان را دلیل بی کیفیت نان می دانند که احتمالاً این مورد در کیفیت نان بی تاثیر نیست.
از سوی دیگر هم نانوایان و هم مصرف کنندگان دور بالای چرخش دستگاه و برشته نشدن نان در تنور را علت کیفیت پائین نان های سنگک آبسرد می دانند.

در همین رابطه اغلب نانوایان تعداد زیاد مشتریان را علت افزایش اجباری سرعت دستگاه های طبخ نان عنوان می کنند و می گویند وقتی ده ها نفر در صف ایستاده اند چاره ایی جز افزایش سرعت چرخش دستگاه و به تبع افت ناخواسته کیفیت نان وجود ندارد!

واقعیت نیز تا حدود زیادی این گفته نانوایان را تائید می کند چرا که در کل شهر آبسرد فقط دو نانوایی سنگک آن هم بصورت ماشینی وجود دارد و از آنجا که ۸۰درصد مشتریان این نانوایی ها را مهاجرین افغان تشکیل می دهند که هر کدام به تعداد زیاد نان می خرند لذا تقاضا برای نان سنگک در آبسرد بسیار بالاست و خواه ناخواه همین افزایش تقاضا و اجبار نانوایان به افزایش عرضه سبب افت کیفیت نان می گردد.

به هر روی در شهری که نزدیک ۸۰ درصد جمعیت آن را مهاجرین افغان با خانوارهای پر جمعیت تشکیل می دهد و تقریباً تمام یارانه دولتی نصیب مهاجرین می گردد باید هم کیفیت زندگی شهروندان قربانی عدم تعادل عرضه و تقاضا گردد!

باور کنید که شهر آبسرد گنجایش این همه جمعیت را ندارد و همین جمعیت بیش از حد ظرفیت منجر به کاهش کیفیت زندگی در این شهر شده است و بدتر آنکه افت کیفیت فقط مخصوص نان سنگک نیست و ما در همه زمینه ها دچار افت کیفیت شده ایم و حالا دیگر نه نان آبسرد کیفیت دارد و نه آب این شهر و نه آسفالت کف کوچه و خیابان ها و نه هیچ چیز دیگر.

تا زمانیکه امکانات این شهر با جمعیت آن هماهنگ نشود و امکانات به اندازه جمعیت واقعی این شهر فراهم نگردد آش همین آش است و کاسه نیز همین کاسه!

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *