پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کلنگ زنی زیر گذر بعثت/گام اول در کاهش ترافیک منطقه گیلاوند

این روزها معضل ترافیک دائمی و سنگین منطقه گیلاوند برای ساکنین شهرستان دماوند و مسافران گذری از جاده تهران فیروزکوه تبدیل به یک کابوس شده و بویژه در روزهای تعطیل باعث معطلی زیاد و بعضاً چند ساعته خودروهای عبوری می گردد.

البته حل ریشه ایی و قطعی این معضل در بلند مدت فقط با احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند و یا احداث پل روگذر گیلاوند امکانپذیر است و هر راهکار دیگری شاید در کوتاه مدت جوابگو باشد ولی در بلند مدت قطعاً پاسخگوی حجم روزافزون تردد خودروهای عبوری نیست.

یکی از همین راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت انتقال بخشی از ترافیک ورودی به شهر دماونداز طریق بلوار بعثت می باشد.

به همین منظور چند وقتی است که طرح ایجاد زیر گذر در محل تلاقی جاده فیروزکوه و بلوار بعثت در دستور کار شهرداری دماوند قرار گرفته بود و عاقبت این مهم با کلنگ زنی طرح احداث این زیرگذر عملیاتی شد.

مهدی رضایی‌مهر شهردار دماوند در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی شهرداری دماوند اظهار داشت: امروز آیین کلنگ زنی دو پروژه عمرانی شهرداری دماوند را خواهیم داشت که شامل احداث زیرگذر از محور اصلی تهران_ دماوند به سمت بلوار شهید سلیمانی (بلوار بعثت) است که حجم ترافیک در این محور که بویژه در ایام تعطیل به ۲۰۰ هزار خودرو می رسد، را کاهش می‌دهد.
وی افزود: برای این زیرگذر که بطول ۴۰۰ متر و عرض ۱۰متر احداث می گردد ۴۸ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.
رضایی‌مهر تصریح کرد: این پروژه در مدت زمان کوتاه به مدت ۴ ماه انجام شود تا نارضایتی‌ها در موضوع ترافیک کاهش یابد.

در ادامه این مراسم علیرضا فخاری استاندار تهران اظهار داشت: دو پروژه احداث زیرگذر تقاطع محور تهران- دماوند به بلوار شهید سلیمانی منطقه گیلاوند و آرمستان عمومی شهر دماوند از جمله پروژه های مهم شهری است که نشان می‌دهد ظرفیت‌های هایی که برای آسایش و آرامش مردم داریم بسیار زیاد است فقط باید به موقع این ظرفیت را بکار بگیریم.
ایشان در ادامه گفتند:یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برای پروژه ها زمان مشخص می کنیم که ارزش آن از بین می‌رود که اگر زمان را ۴ ماه مشخص می‌کنیم باید زمین و زمان را به هم بدوزیم که در همین زمان اجرا کنیم تا موجب بی‌اعتمادی و کاستن سرمایه‌ها نشویم.
اجرای این پروژه کمربندی با توجه به موقعیتی که دارد می تواند بار ترافیکی را کاهش دهد که کمربندی جنوبی نیز در زمانی فعالیت خود را پیش گرفت ولی کار متوقف شد و کار دنبال نشد و بعد هم افزایش قیمت جهت آزادسازی اراضی که قطعاً هر سال بگذرد شاهد افزایش اعتبار آن خواهیم بود.
فخاری عنوان کرد: یکی از راه های پیشنهادی اجرای پروژه روگذر در این محور است که به نسبت قیمت کاهش یافته و مدت زمان اجرا کمتر است که می شود با یک تدبیر درست از این روش استفاده کرد و کمربندی شمالی دماوند نیز یک نوع کمربندی است که بدون اجرای پل از روی محله ولیران مطلوب نخواهد بود که البته این پروژه می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند که هم این پروژه (کمربندی شمالی) و هم پروژه پل روگذر می‌توان نیاز شهر را تامین کند.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *