پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

پس لرزه های یک سخنرانی/تاکید امام جمعه دماوند بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

عصر دوشنبه نشست شورای اداری شهرستان دماوند با حضور طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، سرهنگ فاضلی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند،سرهنگ نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند، ائمه جمعه شهرهای دماوند و رودهن، رفیعی رئیس دادگستری دماوند و طهماسبی دادستان دماوند و بختیاری رئیس حوزه قضائی رودهن، معاونین فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
البته آنچه که باعث اهمیت این جلسه شد در واقع حاشیه های این جلسه و گلایه گذاری صریح و بی پرده از امام جمعه شهرستان دماوند بابت مطالب بیان شده در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته شهرستان های دماوند و رودهن بود.

طهماسبی ، دادستان دماوند که ظاهراً از نحوه مطرح شدن موضوع تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در خطبه های نماز جمعه شهرهای دماوند و رودهن ناراحت و گلایه مند بود با انتقاد از جو سازی های خبری برخی رسانه های محلی ،ضمن تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز بیان داشت:ملاک[ عمل] برای همه مسئولان قانون است، اگر قانون برای ساخت و ساز ناقص است، متولیان امر باید دست بکار شوند.
ایشان در ادامه افزود:اصلاح طرح‌های هادی روستایی باید انجام گیرد ضمن اینکه بیش ۹۰ درصد تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز از گذشته است.
ایشان با تاکید مجدد در رابطه با مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفتند: مجموعه شهرستان دماوند در حوزه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز هیچ خط قرمزی ندارد ضمن اینکه تخریب اموال مردم برای ما هیچ لذتی ندارد و ناراحت می‌شویم.

ایشان همچنین با گلایه از خبرنگارانی که با شیطنت رسانه ایی و مطرح کردن برخی از مسائل قصد در تخریب چهره دستگاه قضایی دارند خبر از تشکیل پرونده قضایی برای رسانه حاشیه ساز داد و گفت:به سراغ دانه درشت‌ها در شهرستان دماوند می‌رویم ضمن اینکه ما هیچگاه اعلام نکرده‌ایم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به چرخه تولید بازگشته است
ایشان افزود:عملکرد ستاد ساخت و ساز غیرمجاز زیر سوال است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند ضمن بیان توضیحاتی در رابطه با سخنرانی روز جمعه خود گفت:
خطبه‌های این هفته شهر دماوند و رودهن که درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز بوده به واسطه درخواست های متعدد مردم بوده و هیچ هماهنگی صورت نگرفته است.
وی افزود: لازم است برخورد با هرگونه ساخت و غیر مجاز به درستی صورت گیرد و ما نیز با انجام هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مخالف هستیم و سخن ما این است که اولاً زمینی اگر قابلیت کشاورزی و آب ندارد، تعیین تکلیف شود و متولی این زمین هرنهادی است وضعیت زمین مشخص شود.
امام جمعه دماوند گفت: روی سخن ما با دستگاه قضایی نبوده و قطعا از دستگاه قضایی که با فساد مبارزه می کند و با برخوردهایی که با سودجویان می شود، تشکر کنیم.
فتاح دماوندی عنوان کرد: دوم تخریب هایی که صورت می‌گیرد آیا محل تخریب پاکسازی شده و زمین به چرخه تولید باز می گردد؟ این سخن ما سالها است بیان می‌شود.
وی گفت: اگر مجلس و یا دولت لازم است به قانون را نظارت داشته باشند، به این مهم توجه کنند چرا که مردم از این شرایط گله‌مند هستند.
امام جمعه دماوند بیان کرد: در همین ساخت و سازهای غیرمجاز هزاران چاه غیرمجاز نیز زده شده که امروز تنش های آبی شهرستان به دلیل همین عدم برخوردهای به موقع است.
فتاح دماوندی بیان کرد: سخن ما با کسانی است که کوتاهی نموده و سال‌ها است یک ساختمان ساخته می شود و برخورد نشده و بعد از تکمیل برخورد می شود.
وی تصریح کرد: از همه اداراتی که با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌کنند تشکر می‌کنیم و توصیه ما این است که اگر قرار است خراب شود با همه برخورد شود.
امام جمعه دماوند گفت: مردم معتقد هستند که طرح های روستایی و شهری به موقع اصلاح شود و باید از کشاورزان حمایت بیشتر حمایت شود.

بدین ترتیب امام جمعه دماوند با عقب نشینی تلویحی از اظهارات روز جمعه خود بر هماهنگی خود با دستگاه های قضایی و اجرایی شهرستان تاکید مجدد نمود.

نوشته ایجاد شد 647

3 دیدگاه در “پس لرزه های یک سخنرانی/تاکید امام جمعه دماوند بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

  1. سلام
    صحبتهای ائمه جمعه، دور از واقعیت نیست و اینکه حضرات به تیرچه قباشون بر میخوره، موضوعی دیگر است.
    انگار کسی نباید از ایشان انتقاد کند.
    پر واضح و آشکار است که در موضوع ساخت و سازها در سالهای گذشته، سلیقه ای رفتار شده است و در همین زمان که اینقدر مسئولین بزرگوار دم از ممانعت از ساخت و ساز میدهند، اگر قدم رنجه کنند و یک بازدید میدانی از این مناطق داشته باشند، شاهد ساخت و ساز در روز روشن و بصورت کاملا مشهود خواهند بود.
    وقتی اجرای طرحهای چون طرح تفصیلی و امثالهم به دلیل بی برنامگی اینقدر تاخیر و مشکل دارد، واقعا مردم چه گناهی کرده اند؟
    ساخت و سازهایی که تخریب میشوند، آیا واقعا مشکل حل میشود؟
    دیگه حرفهای تکراری و رسانه پرکن و پروپاگاندا…. خسته کننده شده است.

  2. من آخر نفهمیدم کدوم رسانه رو می‌گن آقایون. تمام رسانه‌های دماوند رو که من روزانه مطالعه میکنم همین عبارت «به چرخه تولید بازگشت» رو استفاده می‌کردندو اتفاقاً من خودم چند بار به همه این رسانه ها کامنت دادم که کدوم مورد رو سراغ دارید که به چرخه تولید باز گشته باشه. بامزه است که آخر سر کاسه کوزه مشکل ساخت و ساز هم باید سر خبرنگار شکسته بشه.
    در هر حال یه کورسوی امیدی به عقلانیت داشت مشاهده میشد که ظاهراً اون هم در نطفه خفه شد.

    1. سلام
      البته در بین اهل رسانه این دوست عزیز و گرامی ما که الحق و الانصاف خیلی هم پر تلاش است کاملاً شناخته شده است ولی ظاهراً ایشان به تذکر دادستان مبنی بر حذف این جمله توجهی نداشتند و فعلاً به شیطنت متهم شده اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *