پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

پائیز با طعم تابستان/گرمترین پائیز یک سده اخیر

هنگامیکه دو ماه پیش از یک پائیز واقعاً گرم صحبت می کردیم حتی بدبین ترین افراد هم هرگز تصور نمی کردند که ما در آبان ماه هوای شبه تابستانی را تجربه کنیم.

در حالیکه در دومین روز آبان ماه شهر آبسرد دمای بیشینه ۱۶ درجه بالای صفر را تجربه کرد پیش بینی می شود دمای بیشینه در روزهای ابتدایی هفته آینده به ۲۰ درجه بالای صفر هم برسد که یک دمای کاملاً گرم و تابستانی می باشد و به عبارتی در انتهای هفته اول آبان ماه، ما همان دمایی را خواهیم داشت که در روزهای ابتدایی شهریور ماه تجربه کرده بودیم.

البته دلیل اصلی این گرمای بی سابقه هوا نفوذ و گسترش توده هوای گرم و مرطوب با منشاء آب های غرب اقیانوس هند و دریای سرخ بر روی فلات ایران می باشد لذا در تمام طول هفته پیش رو امکان افزایش ابر و رخداد بارش های رگباری در منطقه ما وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که این هوای گرم و فرا نرمال حداقل تا اواخر پائیز با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و به احتمال زیاد بارش اولین برف در منطقه ما حداقل دو هفته و حداکثر یک ماه به تعویق خواهد افتاد و ماندگاری پوشش برف هم در منطقه ما بسیار کوتاه خواهد بود و بطور کلی ما یک پائیز و زمستان نسبتاً گرم و با کمترین میزان یخبندان را در شهر آبسرد خواهیم داشت.

نوشته ایجاد شد 648

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *