پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

نقش غیرسازنده برخی چهره های اصولگرا در اتفاقات اخیر کشور

گفته های نسنجیده و عجیب برخی از مسئولان دولتی و یا چهره های شاخص اصولگرا در چند هفته اخیر بیشتر از آنکه آب بر آتش التهابات باشد ، حکم پاشیدن بنزین بر آتش را داشته و ضرباتی که نظام از این اظهارات خورده به مراتب بیشتر از اقدامات شبکه های معاند خارج از کشور و اظهارات برخی از سلبریتی ها بوده است.

برای مثال هتاکی های چند هفته پیش حسن عباسی چهره جنجالی اصولگرا نسبت به فوتبالیست ها باعث شد که حداقل فوتبال دوستان به نوعی همسو و هم جهت معترضین قرار گرفته و جایگاه نظام در نزد بسیاری از ورزشکاران و هواداران ایشان به شدت آسیب ببیند.

هنوز آتش این اظهارات فروکش نکرده بود که مرد جنجالی چند هفته اخیر و متهم ردیف اول اتفاقات این چند هفته یعنی جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر که گفته بود «رانندگان اسنپ باید از سوار کردن زنان بی حجاب خودداری ورزند و الا جریمه می شوند» آتش التهابات را مجدداً برافروخته کرد و همچون باک اضافی به کمک ماشین اعتراضات آمد.

البته بخش بزرگی از نارضایتی عمومی در چند ماهه اخیر ناشی از اظهارات نسنجیده این فرد و ایجاد جنگ روانی از سوی ایشان بر علیه بانوان بود و شاید بتوان گفت آقای هاشمی گلپایگانی یک تنه روشن کننده موتور اعتراضات بودند.

این اظهارات و زمانبندی آن به گونه ائی است که برخی اوقات انسان به حسن نیت گوینده این حرف ها شک می کند!

اینگونه اظهارات تحریک آمیز و نسنجیده حالا آنقدر برای نظام هزینه زا شده که حتی صدای بزرگان جریان اصولگرائی را هم درآورده و باعث انتقاد ایشان شده.

برای مثال مهدی فضائلی ، عضو دفتر نشر آثار رهبری در توئیتی نوشت: موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی درباره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط، خسارات بار است و حضرت آقا نیز درگذشته چنین مواضع و نظراتی را نفی کرده‌اند.

به هر روی آنچه که مسلم و مسجل است نقش غیر سازنده برخی از چهره های تندروی اصولگرا در اتفاقات اخیر و ملتهب نمودن فضای کشور و دمیدن آنها بر آتش التهابات و اعتراضات می باشد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *