پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

قلع‌ و‌ قمع ۱۳۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه جابان

بنا به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند روز یکشنبه مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی براساس شکایت‌ها و گزارشات مردمی، طی اقدام ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند حدود ۱۳۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی منطقه جابان تخریب شد.
در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز شهرداری‌های دماوند و آبسرد، کلانتری جابان و یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان دماوند و عوامل یگان حفاظت گشت امور اراضی حضور داشتند.
لازم به ذکر است در مجموع ۳۴ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند به چرخه تولید بازگشت که در این خصوص مالکین براساس قانون موظف به برداشت و پاکسازی نخاله‌ها از سطح اراضی جهت بهره‌برداری در بخش کشاورزی هستند.

همچنین جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در اطلاعیه جداگانه ایی اعلام ضمن هشدار در خصوص سوء استفاده از نام مدیریت جهاد کشاورزی دماوند در قالب دیوار نویسی و نصب اطلاعیه اعم از اخطاریه تخریب ، اجرای حکم و پلمپ ملک اعلام داشت:

«مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اعلام می‌دارد باتوجه به [وجود] شواهدی مبنی بر سوء استفاده از نام این مدیریت در قالب دیوار نویسی و نصب اطلاعیه اعم از اخطاریه تخریب و اجرای حکم، پلمپ ملک و سایر اقدامات ، در صورت مشاهده افراد به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی تنها به اداره جهاد کشاورزی مراجعه گردد.
ضمنا پاسخگویی در خصوص اخذ تمامی انشعابات صرفاً پس از تایید و موافقت نامه از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها امکانپذیر می‌باشد.
»

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *