پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

قدرت نمایی تابستان در آخرین روزهای بهار

همانگونه که از مدت ها قبل پیش بینی شده بود در بسیاری از نقاط کشور بهار در نیمه راه جای خود را به تابستان داد و ما از روزهای ابتدایی خرداد شاهد تسلط هوای گرم تابستانه در اغلب ییلاقات البرز و زاگرس بودیم و ظاهراً این گرمای غیر معمول حداقل تا ابتدای شهریور ماه با شدت و ضعف در اغلب مناطق مرتفع و از جمله منطقه ما حاکم خواهد بود.

بر همین اساس اولین موج گرم امسال در روزهای پایانی خردادماه منطقه آبسرد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد تا برای اولین بار در سال جاری دمای هوا در شهر آبسرد به محدوده ۳۳ درجه بالای صفر نزدیک شود.

البته این دما برای بسیاری از نقاط قشلاقی و گرمسیر استان تهران و حتی کلانشهر تهران یک دمای نسبتاً خنک محسوب می گردد ولی برای شهری کوهپایه ایی و ییلاقی مثل آبسرد دماوند که بیشینه دمای تابستانی آن حداکثر به ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد می رسد دمای ۳۳ درجه برای این موقع از سال بالاتر از نرمال محسوب شده و واقعاً گرم بنظر می رسد.

از نظر بارشی نیز هر چند طی روزهای ابتدایی هفته پیش رو احتمال افزایش ابر و بارش های رگباری بویژه در ارتفاعات شمالی شهر آبسرد وجود دارد ولی در مجموع این هفته را می توان آغازی بر پایان بارش های بهاری منطقه دانست،هر چند با توجه به پیش بینی ها احتمال شروع بارش های مخرب تابستانه تقریباً از نیمه دوم تیرماه در منطقه ما وجود دارد.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *