پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

فرصت سوزی آبسرد در حوزه گردشگری

هنر مسئولان برخی شهرها تبدیل تهدیدها به فرصت است ولی ظاهراً هنر مسئولان عزیز شهر آبسرد تبدیل فرصت ها به تهدید می باشد!

شهر آبسرد در تعطیلات چند روزه گذشته مانند سنوات گذشته میزبان هزاران مسافری بود که از شهرهای دور و نزدیک برای اقامت یکی دو روزه به این شهر کوچک آمده بودند ولی امسال نیز مانند سنوات گذشته بی برنامگی در مدیریت مسافران از این فرصت بزرگ یک تهدید بزرگ برای شهر آبسرد ساخت.

پارک غدیر آبسرد که قاعدتاً یگانه مقصد مسافران گذری شهر آبسرد می باشد باز هم بواسطه نداشتن امکانات تبدیل به مایه آبروریزی شهر آبسرد شد و مسافرانی که می توانستند پول را به خزانه خالی شهرداری آبسرد سرازیر کنند تبدیل به بلای جان شهر شدند.

اینکه در شهر آبسرد فقط یک پارک بزرگ وجود دارد و این یک پارک هم فاقد امکانات اولیه اقامتی و کمپینگ شامل چراغ روشنایی و آبخوری و سرویس بهداشتی کافی است خود بزرگترین نشانه ناتوانی تیم مدیریت شهری آبسرد می باشد.

شهری که می توانست در ماه های گرم سال میزبان هزاران مسافر باشد و درآمد ناشی از اجاره مستغلات شهرداری می توانست بودجه یکسال این شهر را تامین نماید حتی امکانات اولیه کمپینگ را هم ندارد و مسافران بینوا مجبور هستند در بدترین شرائط ممکن در این پارک بیتوته کنند.

شهرداری آبسرد می تواند با تکمیل امکانات و مستغلات پارک غدیر و احداث چند محوطه مخصوص کمپینگ و اقامت کوتاه مدت در اطراف شهر میلیاردها تومان درآمد پایدار کسب نماید و از این بی پولی دائمی و اتکاء به منابع ناپایدار و بعضاً غیرقانونی نجات یابد.

برای کسب درآمد پایدار بیش از آنکه به سرمایه نیاز باشد به تفکر آزاد و پیشرو نیاز است وگرنه این شهر و شهرداری روزهای پر پول زیادی را هم تجربه کرده است.

احداث چند کمپ اقامتی در اطراف شهر و بویژه حاشیه جاده فیروزکوه و سوق دادن سرمایه گذاران به ایجاد مراکز اقامتی در حریم شهر و ایجاد مراکز خرید متعلق به شهرداری و… از جمله کارهایی است که شهرداری آبسرد می تواند برای خلاصی از نداشتن درآمد پایدار انجام دهد که متاسفانه در این خصوص تاکنون چندان موفق نبوده است.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *