پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

شهردار آبسرد آمد،شهردار کیلان رفت…!

مراسم معارفه سرپرست جدید شهرداری کیلان ظهر روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کیلان، امام جماعت و رئیس شورای فرهنگی و مذهبی شهر کیلان، مسئولان دوایر شهرداری کیلان، فرماندهان کلانتری و بسیج شهر کیلان و جمعی از معتمدان در سالن اجتماعات شهرداری کیلان برگزار شد.

با استعفای جعفر پرج از سمت خود، «رضا امرالهی» از کارمندان رسمی و باسابقه شهرداری با نظر و حکم شورای اسلامی شهر به عنوان سرپرست جدید شهرداری کیلان منصوب و معرفی شد.

بر همین اساس و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کیلان در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر کیلان ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در مراسم معارفه سرپرست شهرداری کیلان اظهار کرد: همین چند ماه قبل بود که شورای ششم کار خود را با توکل به خداوند متعال و توسل به امام جعفر صادق (ص) آغاز کرد و در بازه زمان کوتاهی، شهرداری را انتخاب کردیم که همچنان بر درستی این انتخاب تأکید داریم، چرا که شهردار منتخب دارای مدرک تحصیلی مرتبط، تجربه و سابقه خوبی در حوزه شهرسازی بود.

پیمان آقاجان‌احمدی افزود: در ابتدای آغاز به کار از شهردار منتخب درخواست برادری، همراهی و همچنین تغییر شرایط موجود برای آغاز حرکتی پویا به سمت جبران عقب ماندگی‌ها داشتیم؛ کار آغاز شد و به گواه اسناد و مدارکی که وجود دارد، شورای شهر به صورت کامل با شهردار همراه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان گفت: متاسفانه در یک مدت زمانی کوتاهی متوجه شدیم که ظاهراً وی قصد خدمت در کیلان را ندارد و علاوه بر عدم حضور در اکثر ایام، برای پذیرفتن مسئولیت به شهرهای دیگر مراجعه می‌کند.

با حاصل نشدن انتظارات مجبور به طرح استیضاح شدیم/ دلایل استیضاح شهردار کیلان چه بود؟

آقاجان‌احمدی ادامه داد: دلواپسی و نگرانی شورای اسلامی شهر کیلان از همان زمان آغاز شد و به عنوان سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و ناظر شهر، معتقد بودیم که باید شرایط را تغییر دهیم، اما با توجه به فصل زمستان، لزوم تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ همچنین تنظیم بودجه سال ۱۴۰۱، بحث معیشتی پرسنل شهرداری و سایر موارد اتخاذ تصمیم‌های لازم در خصوص تغییر شرایط مدیریتی را به بعد از عید موکول کردیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه، بارها با وی جلسه گذاشتیم و هر دفعه خواهش کردیم که چیزی از شما نمی‌خواهیم به جز اینکه بر اساس قانون و منطق در کنار هم تلاش کنیم تا کیلان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان بیان کرد: متاسفانه با حاصل نشدن منظور، مجبور به طرح استیضاح شدیم که خوشبختانه در یک بازه زمانی که قانون برای استیضاح مشخص کرده، روند این کار انجام شد؛ البته یکی دو روز هم بیشتر از زمان قانونی صرفاً برای احترام مجدد به شهردار منتخب که مهر استیضاح در پرونده وی ثبت نشود، صبر کردیم که در آخرین لحظه وی استعفا داد.

آقاجان‌احمدی خاطرنشان کرد: به طور مجدد تأکید دارم که جعفر پرج، شهردار بسیار قوی و کار بلد است، اما به دلایل مختلف در کیلان این اتفاق را شاهد نبودیم.

وی عدم سکونت در شهر، عدم پاسخگویی به مکاتبات شورای شهر، عدم اعمال قانون در خصوص بعضی از عملیات عمرانی، عدم اقدام قانونی مؤثر نسبت به تعیین تکلیف معدن شن و ماسه در راستای دفاع از حقوق بیت المال، غیبت و عدم حضور در محل کار بدون اخذ مرخصی و تایید شورا، عدم حضور در جلسات رسمی شورا با وجود ارسال دعوت نامه، نداشتن انگیزه کافی در امور اجرایی برنامه‌ها و سیاست‌های شورا، عدم تحقق وعده‌هایی که به انجام آنها در مدت ۶ ماه قول داده بودند، عدم توجه به مصوبه لزوم مدیریت جهادی شورای اسلامی شهر، عدم اقدام جهت طرح تکریم ارباب رجوع علی‌رغم تاکیدات مکرر، عدم توجه به گزارش‌های تنظیم شده در بازدیدهای محلی و درخواست‌های شهروندان، عدم همکاری در راستای اقدامات قانونی لازم و مربوطه نسبت به طرح جامع و تفصیلی، عدم اقدام مناسب و همراهی لازم جهت پیگیری و تعیین تکلیف واگذاری‌های سنوات قبل را بخشی از سئوال های امضاء کنندگان استیضاح و از دلایل پایان همکاری با شهردار کیلان برشمرد.

علی رغم اینکه شهر ما بسیار معطل شد، پذیرفتیم که شهردار سابق با استعفا این سمت را ترک کند

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان اظهار کرد: افرادی در فضای مجازی اعلام کرده بودند که مناظره‌ای انجام شود؛ به جرأت اعلام می‌کنیم که این اتفاق افتاد و سه یا چهار جلسه برگزار و مسائل مختلف نزد مسئولان مطرح شد و تنها سخن وی این بود که مجدد فرصت یک یا دوماهه داشته باشد که به دلیل عدم نتیجه گیری در تذکرات ماههای قبل و احتمال از دست رفتن فصل پروژه‌های عمرانی، شورا حاضر به دادن چنین فرصتی نشد.

آقاجان‌احمدی افزود: خداوند متعال گواه است که در تمام جلساتی که بنا بود در خصوص استیضاح صحبت شود؛ در نطق پیش از دستور جلسه رسمی می‌گفتم که خداوند ناظر بر اعمال ماست و همگی دعا می کردیم تا خدا کمک کند فریب شیطان را نخوریم و بر اساس حب و بغض تصمیم گیری نکنیم.

آقاجان‌احمدی گفت: سعی کردیم مسیر را با استعانت از خداوند متعال طی کنیم و در نهایت علی رغم اینکه شهر ما بسیار معطل شد، پذیرفتیم که وی با استعفا این سمت را ترک کنند.

وی تصریح کرد: شورای دوره ششم شهر کیلان برنامه‌های متعددی برای شهر دارد و همانطور که بارها اعلام کرده ایم، کار کردن در کیلان سخت نیست؛ کیلان فضا برای کار کردن کم ندارد و اگر نخواهیم کار نکنیم، قطعا این شرایط سخت خواهد بود.

شورایی با شعار ولایی به شهرداری پا به کار نیاز دارد/ شهروندان کیلانی نباید برای انجام کارهای قانونی خود در شهرداری کیلان معطل بمانند 

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان همچنین در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شورای ششم در دوره‌ای فعالیت می‌کند که از مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس و فرماندار شهرستان دماوند شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند و ما نیز باید به تبعیت از آنان در این مسیر گام برداریم.

آقاجان‌احمدی، شعار شورای ششم در کیلان را ولایی و انقلابی بودن در عمل دانست و افزود: شورای ولایی و انقلابی دوره ششم که بیش از دوره‌های گذشته برای حل مشکلات شهروندان در طول شبانه‌روز زمان می‌گذارد، قطعا نیاز به شهرداری دارد که شبانه‌روز پای کار باشد.

وی گفت: امروز نحوه وقت گذاشتن و تلاش برای رفع مشکلات در دوره ششم متفاوت است و در این مسیر به شهرداری جهادی نیاز داریم که حداقل به میزان شورای شهر برای این موضوع وقت بگذارد؛ ولایی و جهادی بودن باید در عمل و خدمت‌گذاری بی‌منت به مردم نشان داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان با بیان اینکه میز خدمت از محراب مسجد مقدس‌تر است، تصریح کرد: امروز شهروندان کیلانی نباید برای انجام کارهای قانونی خود در شهرداری کیلان معطل بمانند و مشکلات باید از طریق راهکارهای قانونی و رعایت ضوابط برطرف شود.

آقاجان‌احمدی بیان کرد: امیدواریم با همت و تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری کیلان شاهد تحول و سیر توسعه در شهر کیلان باشیم و شهر عزیزمان را با همراهی مردم شریف به جایگاه واقعی خود برسانیم.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *