پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دیدار وزیر کشور از شهرستان دماوند/آیا این سفر برای مردم شهرستان هم دستاوردی داشت؟

روز پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ شهرستان دماوند میزبان سفر یک روزه وزیر کشور بود،سفری که با بازدید از کارخانه های ناحیه صنعتی آئینه ورزان شروع شد و با شرکت در یادواره ۶۰۰ شهید شهرستان دماوند در حسینیه محله قاضی خاتمه یافت.

احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم که روز پنجشنبه در معیت استاندار تهران وارد شهرستان دماوند شده بود ، از نزدیک با برخی از مشکلات و معضلات واحدهای صنعتی این شهرستان آشنا شد،هر چند که مثل تمام سفرهای مشابه مسئولان به شهرستان دماوند سهم شهرهای تابعه شهرستان از این بازدیدها تقریباً هیچ بود و متاسفانه ایشان نیز مثل بقیه وزرا و مسئولان به جای دیدار از شهرهای آبسرد و کیلان و آبعلی و رودهن بخش بزرگی از وقت خود را صرف شرکت در نشست ها و مراسم های نمادین کردند!

واقعیت این است که ما در شهرستان دماوند با سیطره حاکمیتی و خبری عزیزان دماوندی مواجه هستیم و شهرهای تابعه شهرستان هرگز دیده نمی شوند و سهم شهرهای تابعه همواره پایمال شده است.

اینکه در این سفر یک روزه وزیر کشور حتی بصورت گذرا از شهرهای تابعه شهرستان دیدار نداشتند تمام دستاوردهای احتمالی این سفر را زیر سئوال می برد.

برای مثال در حالیکه جمعیت دهستان جمع آبرود شامل شهرهای آبسرد و کیلان و ده ها روستای تابعه به تنهایی با جمعیت برخی از شهرستان ها در سایر استان ها برابری می کند ما هنوز در حسرت تبدیل شدن به بخش هستیم و وزیر محترم کشور که اتفاقاً متولی این کار می باشد به جای بازدید از این دو شهر و این دهستان ، صرفاً به شرکت در مراسم های نمادین و یا بازدید از کارخانه های منطقه اکتفا نمودند.
حال سئوال ما از وزیر محترم کشور دولت سیزدهم این است که بازدید از کارخانه های شهرستان در حوزه وظایف شماست یا در حوزه وظایف وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت و همچنین آیا شرکت در نشست صمیمانه با “جوانان گام دوم انقلاب اسلامی” در حوزه مسئولیت وزیر کشور است یا وزیر ورزش و جوانان؟

وظیفه وزیر کشور بررسی وضعیت شهرها و روستاهای تابعه شهرستان ها است نه بازدید از کارخانه ها و نشست با جوانان …!

شاید درخواست تبدیل کردن یک شهرستان به استان ، توقع بی جایی از وزیر کشور باشد ولی قطعاً پیگیری تبدیل شدن یک دهستان با چند ده هزار نفر جمعیت ساکن به بخش،توقع بی جایی از وزیر کشور نیست.

وزیر کشور اگر فقط به اندازه یک ساعت از دو شهر آبسرد و کیلان دیدار می کرد متوجه می شد که شهری به بزرگی آبسرد قاعدتاً نباید مرکز دهستان باشد و حداقل باید این دهستان به بخش ارتقاء یابد ولی افسوس که عزیزان ما در شهر دماوند به گونه ایی برنامه های دیدار وزیر کشور از شهرستان را تنظیم کرده بودند که تقریباً نیمی از وقت وزیر کشور در محدوده شهر دماوند و محلات آن شهر سپری شد و سهم شهرهای تابعه از این سفر تقریباً هیچ بود.

به هر روی این دیدار شاید برای شهر دماوند دیداری مفید و مثمر ثمر بود ولی برای شهرهای تابعه دماوند هیچ دستاورد و ثمری نداشت!

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *