پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

خطرات امنیتی حضور بی ضابطه اتباع خارجی را جدی بگیریم

پس از حادثه تروریستی روز ۱۳ دی ماه و انفجارهای انتحاری داعش در مراسم سالگرد سردار سلیمانی در کرمان و اثبات نقش اتباع خارجی در این حوادث بار دیگر توجه ها به موضوع خطرات امنیتی ناشی از حضور بی ضابطه اتباع خارجی و بویژه اتباع افغانستانی در ایران جلب شد ولی این ماجرا در روز جاری(جمعه ۲۹ دی ماه)و با انتشار اطلاعیه شماره ۳ وزارت اطلاعات در رابطه با نقش مستقیم چندین نفر از اتباع افغانستان و تاجیکستان در اطرح ریزی اقدامات تروریستی و ضد امنیتی شکل جدی تری به خود گرفت.

براساس اطلاعیه شماره ۳ وزارت اطلاعات و برملا شدن برنامه های داعش در ایران و اعلان تحت تعقیب بودن یکی از فرماندهای و اعضای اصلی گروهک تروریستی داعش بنام «عادل پنجشیری»(محمد عادل عارف معروف به عادل پنجشیری) شک و تردیدها در رابطه با نقش مستقیم اتباع بیگانه در حوادث تروریستی از میان رفت و نقش پررنگ اتباع افغان در این حوادث به اثبات رسید.

اینکه تقریباً تمامی عوامل اصلی حوادث تروریستی اخیر و عوامل ذی نقش در این عملیات های تروریستی در پوشش کارگر و به همراه زن و بچه وارد ایران شده بودند و بعضاً چندین ماه در ایران به عملیات شناسایی مشغول بوده اند و آزادنه در همه جای کشور رفت و آمد می کردند و ردپای همین عادل پنجشیری تروریست نیز هم اکنون در غرب تهران دیده شده نشان از عمق فاجعه عدم کنترل مرزهای شرقی کشور دارد و بعید نیست که این تروریست خطرناک به شرق استان تهران هم آمده و در یکی از هزاران خانه و ویلای موجود در این منطقه میهمان هم مسلکان تروریست خود شود.

جهت یادآوری اهمیت این موضوع همین بس که این تروریست خطرناک سابقه طرح ریزی عملیات تروریستی چند سال پیش حمله به دانشگاه کابل را داشت و اگر دولت قانونی افغانستان سقوط نمی کرد احتمالاً حکم اعدام این تروریست تاکنون اجرا شده بود و بسیاری از کارشناسان مسائل امنیتی ایشان را یکی از مخوف ترین تروریست های دنیا معرفی می کنند و تصور حضور ایشان در استان تهران واقعاً شبیه یک کابوس می باشد.

اگر استان تهران میزبان میلیون ها مهاجر افغان نبود احتمالاً تا الان این تروریست خطرناک شناسایی و دستگیر شده بود و این همه زحمت برای دستگاه های امنیتی بوجود نمی آمد.

در تمام کشورهای دنیا مهاجرین خارجی به محض ورود، غربالگری شده و سوابق آنها مورد بررسی قرار می گیرد و تا زمان راستی آزمایی اطلاعات هویتی و سوابق جنایی ایشان،این مهاجرین درون اردوگاه های ویژه مهاجرین تحت الحفظ نگهداری می شوند و حق خروج از اردوگاه را ندارند ولی در ایران مهاجرین خارجی بدون هیچ نظارتی مستقیم از ده و آبادی خودشان وارد ایران شده و تا قلب ایران هم می آیند و ظرف ۷۲ ساعت خانه و کار هم پیدا می کنند.

حال جای تعجب نیست که یک تروریست خطرناک داعشی که در افغانستان تحت سلطه طالبان در خطر شناسایی و دستگیری است به سهولت وارد ایران شده و برای مخفی شدن تهران را انتخاب می کند!

جلوی این تروریست را باید در همان مبادی ورودی کشور گرفت نه در تهران و اگر لازم باشد باید همانند ترکیه کل نوار مرزی کشور دیوارکشی و مین گذاری گردد تا هیچ شروری توانایی عبور از مرز را نداشته باشد.

همچنین اگر قرار است هر یک از مهاجرین خارجی وارد شهرهای ایران شوند لازم است که در بدو ورود خود را به مقامات انتظامی و اداره مهاجرت معرفی کرده و هیچ یک از اتباع ایران نیز مجاز به پذیرش مهاجرین غیرقانونی به عنوان کارگر و مستاجر نباشند.

فراموش نکنیم که حضور مهاجرین افغان در کنار تمام فرصت ها،تهدیدهای زیادی را هم به همراه دارد و نمی توان از کنار حضور بی ضابطه اتباع خارجی در شهرها و روستاهای کشور به سادگی گذشت.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *