پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تعریض محور کیلان -ایوانکی،شاید وقتی دیگر…!

پروژه تعریض و چهار بانده کردن محور کیلان به ایوانکی که از پروژه های نیمه تمام در ۲۰ سال گذشته می باشد ظاهراً به این زودی ها قرار نیست که تکمیل گردد و با تخصیص مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار عملاً این پروژه فقط در حد اندکی خاک برداری و کوه بری و یا نهایتاً اضافه کردن یک باند آسفالته دیگر پیشرفت داشته باشد.

در همین خصوص رسولی‌نژاد، نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت:۵۰۰ هزار میلیارد تومان (همت) پروژه نیمه تمام فقط در بخش راه کشور داریم که با احتساب مجموع پروژه‌ها این رقم دو میلیون میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کل کشور در بخش‌های مختلف می‌شود.
ایشان ادامه داد:در دو سال گذشته کل اعتبارات تخصیص یافته در بخش عمرانی ۱۳ درصد بود.رسول نژاد با اشاره به پروژه نیمه تمام محور کیلان به ایوانکی گفت: اینپروژه نیمه تمام به مدت ۲۰ سال اعتبار نداشت و در ۳ سال گذشته با پیگیری‌ها انجام شده اعتبار مصوب شد اما تخصیص انجام نشد ولی با این حال پیمانکار این پروژه، در روزهای آتی کار را آغاز خواهد کرد.
نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با گلایه از کمی اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه بیان داشت: ۲۵ میلیارد تومان ردیف ملی کافی نیست و هم اکنون به قیمت سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و حتی در نقاطی باید تونل اجرا شود و ‌در این محور معارض و کوه نیز زیاد وجود دارد.
ایشان در خاتمه گفت :جلسات مفصلی با وزارت راه و راهداری درباره جاده کیلان ایوانکی داشتیم و ممکن است نهایت یک لاین به این محور اضافه کنیم زیرا با این وضعیت اعتباری قادر نیستیم آنرا چهار بانده کنیم.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *