پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه هاشمک دماوند

موج تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بار دیگر به منطقه هاشمک رسید تا این بار بیش از ۹۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه هاشمک دماوند تخریب شوند.

براساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند؛ صبح روز شنبه مورخ ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، طی اقدام ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند حدود ۹۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی منطقه هاشمک محدوده خیابان مرمر و اطراف جاده منتهی به روستای هاشمک تخریب شدند.
در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز عوامل شهرداری آبسرد، کلانتری ۱۳ آبسرد، یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و عوامل یگان حفاظت گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.
براساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
لازم به ذکر است اجرای این عملیات قلع و قمع ناشی از ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییرکاربری در مساحتی بالغ‌بر ۷ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان دماوند انجام گرفت.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *