پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

بازگشت آلودگی به هوای استان تهران/بهبود شرایط بارشی از پنجم آذرماه

با ورود به نیمه دوم پائیز و طولانی تر شدن شب ها،به علت سردی و سکون هوا در لایه های فوقانی جو شرائط برای ایجاد وارونگی هوا و انباشت آلاینده ها در هوا مهیا شده و به همین دلیل بتدریج شاهد بازگشت آلودگی به هوای شهرهای استان تهران هستیم.
هر چند که مثل همیشه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران شهرستان های پردیس و دماوند و فیروزکوه را از پدیده آلودگی هوا مستثنی دانسته و مدارس کل استان را به جز این سه شهرستان تعطیل کرده است ولی نباید فراموش کنیم که آلودگی هوا به سهولت قابل انتقال به سایر مناطق است و تصور پاک بودن هوا حداقل در شهرستان پردیس و غرب شهرستان دماوند که دارای تراکم جمعیتی بسیار بالایی هستند اشتباه بوده و آلودگی نسبی هوا در شهرهای پردیس،بومهن،رودهن و منطقه گیلاوند کاملاً مشهود می باشد.

با توجه به خروجی نقشه های هواشناسی با توجه به پایداری هوا، این آلودگی حداقل تا روز جمعه هفته جاری( چهارم آذر) میهمان کلانشهر تهران و کلیه شهرهای اطراف این کلانشهر خواهد تا اینکه از اواخر وقت جمعه با ورود یک موج بارشی به استان و شروع وزش باد اندکی از آلودگی هوا کاسته شده و حداقل در مناطق حاشیه تهران هوا به شرایط سالم نزدیک خواهد شد.

موج بارشی پیش رو که انشاء الله از بامداد روز شنبه شهر آبسرد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد به تناوب تا اواسط هفته آینده در این منطقه فعال خواهد بود و بنظر می رسد اوج فعالیت این سامانه را ما طی روز یکشنبه هفته آینده شاهد خواهیم بود که اطلاعات دقیق تر از نحوه عملکرد این موج را در روزهای انتهایی این هفته تقدیم دوستان خواهیم کرد.

از نظر دمایی نیز ما در روزهای پایانی هفته جاری هوایی کاملاً گرم تر از نرمال را در شهر آبسرد خواهیم داشت ولی با ورود موج بارشی به منطقه ما بتدریج روند کاهشی دما آغاز شده و پیش بینی می گردد که همزمان با خروج موج بارشی کاهش حدود ۸ تا ۱۰ درجه ایی دما را در شهر آبسرد داشته باشیم و دمای کمینه شهر آبسرد تا رقم ۵ درجه زیر صفر نیز ریزش داشته باشد.

پیش آگاهی

با توجه به خروجی مدل ها انشاء الله از هفته دوم آذرماه شاهد فعالیت امواج نسبتاً قوی و خوش بارش در منطقه آبسرد خواهیم بود و اگر نقشه ها تغییری نداشته باشند اولین برف پائیزی شهر آبسرد را ما در روزهای میانی آذرماه خواهیم داشت.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *