پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

آغاز پائیز پر بارش/ورود پی در پی امواج بارشی به فلات ایران

عاقبت نقشه های هواشناسی روی خوش خود را به سرزمین ایران نشان دادند و از امشب بتدریج شرائط برای شروع بارش های موثر و فراگیر پائیزی در نیمه شمالی کشور مهیا می گردد.

از امشب با نفوذ زبانه های پرفشار سرد از سمت شمال و برخورد هوای سرد لایه های فوقانی جو با هوای گرم و کمفشار لایه های میانی و تحتانی جو شرائط برای بارش های شدید رگباری در بخش های وسیعی از شمال غرب،شمال،شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز فراهم خواهد شد و هم زمان با این بارش ها کاهش حدود ۵ تا ۷ درجه ایی دما را هم شاهد خواهیم بود.

در منطقه ما نیز از ساعات اولیه روز پنجشنبه هوا بارانی خواهد شد که البته این بارش ها بیشتر بصورت رگباری (رگبار شدید باران) همراه با وزش باد خواهند بود و در ارتفاعات و تراز ۳۵۰۰ تا ۳۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ما شاهد رگبار برف خواهیم بود.

خبر خوش اینکه ظاهراً یکی از کانون های بارش طی روزهای پنجشنبه و جمعه منطقه آبسرد دماوند خواهد بود و حتی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در نقاط مستعد نیز وجود دارد و ارتفاعات زرین کوه نیز انشاء الله در بامداد جمعه سفیدپوش خواهد شد.

از نظر دمایی نیز روند کاهش دما از بامداد شنبه آغاز و در روزهای میانی و پایانی هفته آینده شهر آبسرد دمای کمتر از ۵ درجه سانتیگراد و روستاهای آئینه ورزان و جابان و خسروان و سربندان نیز دمای حدود ۲تا ۳ درجه بالای صفر را تجربه خواهند کرد و هوا رسماً پائیزی خواهد شد.

لازم به توضیح است از هفته آینده به بعد ما شاهد ورود پی در پی امواج بارشی به کشور خواهیم بود.

نوشته ایجاد شد 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *