پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

گاز ویلاهای خالی از سکنه قطع می گردد/لزوم اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مالکین املاک ویلائی جهت جلوگیری از یخ زدگی لوله ها

نشست فوق العاده هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور رضایی مهر معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، طهماسبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، سرهنگ فاضلی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند و اعضای این ستاد با موضوع مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی، صنعتی، ادارات و ویلا ها در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد که با توجه به برودت هوا و به منظور جلوگیری از افت فشار ناشی از افزایش مصرف گاز هماهنگی های لازم بین اعضای ستاد مدیریت بحران صورت گیرد.

در این جلسه زمانی، رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با ارئه گزارشی در رابطه با مدیریت مصرف گاز در سطح شهرستان بیان داشت:با قطعی گاز ادارات شهرستان در روز چهارشنبه شاهد کاهش ۱۱۰ هزار مترمکعبی مصارف گاز بودیم، در واقع صرفه‌جویی حاصل از قطع گاز ادارات بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب بود اما به علت اینکه مصارف خانگی نیز در این شب زیاد و به ۲۰۰ هزار مترمکعب رسیده بود مابه التفاوت این صرفه جویی ۱۱۰ هزار مترمکعب شد.

ایشان با انتقاد از عدم مصرف بهینه گاز در ادارات دولتی گفت:در برخی ادارات دمای هوا تا ۳۰ درجه نیز می‌رسید، متاسفانه بعد از ساعات اداری نیز اصلا دما را کاهش نمی‌دادند که با تذکرات داده شده و بازرسی‌ها این موضوع بهتر شده است ضمن اینکه لازم است بانک‌ها و ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف گاز همکاری کنند.

ایشان با اعلام قطع گاز ۵۵۹ مشترک پرمصرف در سطح شهرستان که عموما خوش نشین و در مناطق ویلایی ساکن هستند افزود عمده مصرف آنها در زمانی است که در ویلا حاضر نیستند اما استخر و خانه گرم است.

همچنین طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این جلسه ضمن تاکید بر نظارت بر همه بخش ها گفت:واحدهای تجاری بزرگی که در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند نیز با توجه به تاکید استاندار مبنی بر قطعی گاز باید توسط اداره گاز نظارت شوند.ضمن اینکه برخی از واحدهای آموزشی علاوه بر مصوبه استان مجددا در حال فعالیت هستند لذا باید اداره گاز حتما ورود کرده و گاز آنها قطع شود.

آقای طاهرخانی با تاکید بر قطع گاز ادارات تعطیل بیان داشتند:برخی از ادارات علیرغم اعلام تعطیلی مجددا مصرف گاز دارند و گاز این ادارات نیز حتما باید امروز قطع شود.در موضوع مصرف بهینه گاز در سطح ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به دولت هیچ تعارفی نباید باشد و تا پایان وقت امروز گاز آنها باید قطع شده و گزارش ارائه شود.

فرماندار دماوند با دفاع از طرح قطع گاز ویلاها اضافه کرد:در خصوص ویلانشینی و خوش نشینی اغلب مالکان در حال حاضر ساکن ویلا نیستند اما موتورخانه‌هایشان روشن است و از گاز استفاده می‌کنند که در این رابطه همراهی خوبی از دادستان داشتیم و دستور قاطع صادر شده تا در این زمینه دستمان باز باشد.

بدین ترتیب و با توجه به احتمال قطع گاز واحدهای ویلائی سطح شهرستان و همچنین برودت هوا بویژه در روزهای پایانی هفته لازم است مالکین این ویلاهای دارای انشعاب گاز شهری در اسرع وقت نسبت به تخلیه لوله های آب جهت جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی تاسیسات اقدام نموده و حتی الامکان از سفر به شهرستان دماوند و اقامت بی مورد در منطقه طی هفته جاری خودداری نمایند.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *