پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کی روش و بازی تاج و تخت…!

مشهور است که فوتبال ورزش بسیاری است و بیشترین میزان فساد هم در حاشیه مستطیل سبز وجود دارد ولی ظاهراً فوتبال ایران در این زمینه مرزها را جابجا کرده و رکورد فساد در فدراسیون فوتبال ایران به این زودی ها در هیچ نقطه دیگر از دنیا دست یافتنی نیست.

تیمی از هم پاشیده و در آستانه حذف از دور مقدماتی جام جهانی که با همت بازیکنان و مربی گری دراگان اسکوچیچ دوباره خود را پیدا کرده و سریعترین صعود را به جام جهانی تجربه کرده بود با روی کار آمدن پر حرف و حدیث مهدی تاج در فدراسیون فوتبال دو دستی تقدیم کارلوس کی روش شد تا کی روش که با تیم های کلمبیا و مصر نتایج چندان درخشانی را به دست نیاورده بود و همراه تیم مصر از راهیابی به جام جهانی قطر بازمانده بود بدون چانه زنی خود را در قطر ببیند!
جام جهانی قطر حق دراگان اسکوچیچ بود و اخراج او از تیم ملی ایران لکه ننگی بر دامن فوتبال ایران بود که قطعاً تا چندین دهه پاک نخواهد شد.
کی روش شاید مربی بزرگی باشد ولی نشستن بر نیمکت تیم ملی ایران در قطر حق او نبود و او که با مصر نتوانسته بود از مرحله مقدماتی در منطقه آفریقا صعود کند نباید توقع داشته باشد که ایرانیان از حضور او در تیم ملی ایران خوشحال باشند.
البته حضور در جام جهانی قطر هدیه مهدی تاج به کی روش بود و حتی حضور مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال ایران کثیف ترین شکل فساد در یک فدراسیون ورزشی بود که تاکنون در کل دنیا مشاهده شده بود و همین موضوع درستی و سلامت انتخاب کی روش را بیش از پیش با تردید مواجه  می کند.
ما نیز مثل بقیه ایرانیان آرزومند موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال هستیم ولی نباید فراموش کنیم که ایرانیان بیش از آنکه روحیه قهرمانی داشته باشند روحیه پهلوانی دارند و حاضر نیستند پیروزی و موفقیت را به هر قیمت به دست بیاورند و ننگ نامردی و نامردمی را بپذیرند و به باور بسیاری از ایرانیان اخراج ناحق دراگان اسکوچیچ مصداق عینی نامردی و بی معرفتی محض بوده و غلبه بر انگلیس و آمریکا و ولز در دور مقدماتی جام جهانی و حتی صعود به دور بعد نیز نمی تواند ل ننگ این نامردی را پاک کند.

به هر حال کارلوس کی روش تا اینجای کار از بخت بلند خویش و صد البته با کمک مهدی تاج بر تخت مربی گری تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نشسته و حداقل در بازی تاج و تخت پیروز میدان بوده تا ببینیم در فردای جام جهانی چه سرنوشتی منتظر او خواهد بود.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *