پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

کاهش تدریجی دمای هوا از اواسط هفته

بعد گذراندن تیرماه نسبتاً داغ و مرداد ماه متلاطم و حالا باید منتظر سومین ماه از تابستان باشیم ،هر چند که شهریورماه عملاً اولین ماه از پائیز منطقه کوهستانی دماوند تلقی می شود و بتدریج با ورود به آخرین ماه تابستان بوی پائیز هم در شهر ما به مشام می رسد.

امسال نیز هر چند پیش بینی ها خبر از یک تابستان نسبتاً طولانی و یک پائیز دیررس و گرم می دهند ولی حداقل می توان این انتظار را داشت که از هفته آخر مردادماه و طی هفته شهریور ماه باد خنک در منطقه آبسرد هم شروع به وزیدن کند و دمای هوای کمینه و بامدادی به زیر ۱۵ درجه سانتیگراد سقوط نماید و دمای بیشینه نیز در محدوده ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان باشد.

بر همین اساس در هفته جاری از امروز (شنبه ۲۲ مردادماه) تا روز سه شنبه(۲۵ مردادماه) ما یک افزایش جزئی و نامحسوس را در دمای بیشینه خواهیم داشت ولی از بامداد چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به منطقه کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه ما اتفاق می افتد و دمای بیشینه در محدوده ۲۵ تا ۲۸ درجه و دمای کمینه در محدوده ۱۳ تا ۱۵ درجه بالای صفر قرار خواهد گرفت و اوج این کاهش دما را در روزهای ابتدایی هفته آینده و در اولین روزهای شهریورماه خواهیم داشت.

البته از نظر بارشی در دو هفته پیش رو خبری از بارندگی در منطقه ما نیست و هوایی کاملاً خشک و کم رطوبت را ما در سراسر دامنه های جنوبی البرز و همچنین شهرآبسرد خواهیم داشت.

بدین ترتیب و در بازه زمانی دو هفته ایی( پیش بینی کوتاه مدت) ما پدیده جوی خاصی را در منطقه نخواهیم داشت و هشدار خاصی نیز در رابطه با وضعیت جوی منطقه ما صادر نشده است و در رابطه با پیش بینی میان مدت( سه ماهه) نیز طی هفته پیش رو انشاء الله گزارش کامل آن تقدیم حضور مخاطبان گرامی خواهد شد.

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *