پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

وعده جدید آقای نماینده:پروژه جاده کمربندی گیلاوند در ردیف بودجه ملی سال ۱۴۰۱ قرار گرفت

چند سال است که مردم شهرستان دماوند و مسافران عبوری از منطقه گیلاوند چشم انتظار اجرای پروژه کمربندی گیلاوند هستند و هر سال نیز مسئولان قول اجرای این طرح را به مردم می دهند و با شروع سال جدید این طرح هم به فراموشی سپرده شده و قول ها و وعده ها می روند تا سال شب عید سال بعد!

در جدیدترین مورد آقای رسولی‌نژاد، نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس در رابطه با اجرای طرح کمربندی گیلاوند اظهار فرمودند:طرح احداث جاده کمربندی جنوبی این شهرستان در طول ۱۲ سال گذشته دارای ردیف ملی نبوده و با تلاش‌های شبانه روزی(!)، این پروژه در بودجه سال آینده قرار گرفت.

ایشان در ادامه افزود:بر اساس برآوردهای صورت گرفته اجرای این پروژه ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به وضعیت اعتباری دولت، وزیر جدید راه و شهرسازی با ورود بخش خصوصی به منظور اجرای این پروژه موافقت کرده و مقرر شد به ازای آن نفت یا زمین داده شود.

رسول نژاد همچنین بیان داشت:بر همین اساس در ابتدای سال آینده نشستی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به منظور اتخاذ تمهیدات لازم در راستای اجرای این پروژه برگزار می‌شود.

در همین رابطه فرماندار دماوند نیز اظهار داشت: احداث جاده کمربندی یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان دماوند بوده است و سال‌هاست که آنان از ترافیک و تصادفات جاده‌ای ناشی از نبود جاده کمربندی رنج می‌برند.

طاهرخانی افزود: از بدو آغاز به کار در مدیریت شهرستان دماوند، پروژه مهم و سنگین احداث کمربندی منطقه گیلاوند در دستور اجرایی ما قرار گرفت و پیگیری‌های لازم در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به طور جدی انجام شد.

فرماندار دماوند گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های شبانه‌روزی انجام شده، پس از ۱۲ سال، پروژه احداث کمربندی منطقه گیلاوند در ردیف بودجه ملی ۱۴۰۱ قرار گرفت و با عنایت خداوند متعال، اجرای آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

طاهرخانی تصریح کرد: در این راستا، لازم است که از پیگیری‌های مجدانه استاندار محترم تهران و نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس و تمام مدیرانی استانی و شهرستانی که در این امر مهم، تلاش نمودند، تشکر و قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار دارد.

لازم به توضیح است موضوع احداث کمربندی جنوبی دماوند( گیلاوند) سالهاست که بلاتکلیف مانده و بعید بنظر می رسد که این پروژه در سال ۱۴۰۱ عملیاتی گردد.

 

نوشته ایجاد شد 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *