پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

ورود موج جدید بارشی/بارش های موثر در همه نقاط استان تهران به استثناء دماوند و فیروزکوه

پس از یک هفته کم بارش و بسیار آلوده از روز چهارشنبه هفته جاری موجی نسبتاً قوی از سمت جنوب غرب کشورمان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و انشاء از چهارشنبه تا جمعه اغلب بخش های غربی و جنوبی کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قدرتمند قرار خواهند گرفت ولی آنچه در میان باعث ناراحتی ما شده تضعیف این سامانه در هنگام ورود به بخش های مرکزی و شرقی کشور و نقشه های فوق العاده ناامید کننده بارش در شهرهای شرقی استان تهران می باشد.

هر چند هنوز دو روز تا زمان ورود این موج به استان تهران زمان باقی است ولی ظاهراً این موج بارشی ۹۰ درصد انرژی خود را در دامنه های غربی رشته کوه زاگرس تخلیه خواهد کرد و آنچه که به ما می رسد بارش های پراکنده و کم اثر خواهد بود.

البته ما امیدواریم در این دو روز باقی مانده نقشه ها تغییر یافته و سامانه در بخش های شمالی و شرقی کشور تقویت گردد ولی آنچه که تا اینجای کار در نقشه ها دیده می شود بارندگی نسبتاً موثر در تمام بخش های استان تهران به استثناء دماوند و فیروزکوه می باشد.

لازم به ذکر است این سامانه که منشاء جنوبی دارد دارای هسته ایی گرم بوده و در زمان فعالیت این موج تغییرات دمایی چندانی در منطقه ما اتفاق نخواهد افتاد ولی از روز شنبه و با گذر سامانه بارشی از بخش های غربی و مرکزی کشور و جایگزینی آن با توده هوای سرد و پر فشار شمالی دمای هوا در حدود ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *