پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

طرح صیانت یا حمایت؟/مشکل اصلی ابهام در جزئیات طرح است

صبح امروز( سه شنبه سوم اسفند ۱۴۰۰)اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی با ۱۷ رای موافق در مقابل یک رای مخالف، کلیات طرح موسوم به طرح صیانت را به تصویب رساندند.

بلافاصله پس از انتشار این خبر موج منفی بسیار بزرگی در فضای مجازی بر علیه این طرح بوجود آمد و با توجه به مبهم بودن محتوا و جزئیات این طرح بازار گمانه زنی های عموماً منفی در خصوص ابعاد این طرح که به ” طرح صیانت” معروف شده داغ شد.

البته بانیان این طرح با تکذیب برخی از گمانه زنی ها تصویب این طرح را در راستای حفظ حقوق کاربران ایرانی اعلام داشته و چنین استدلال کردند که با تصویب این طرح شرکت های خارجی ارائه کننده انواع نرم افزارها و اپلیکیشن ها مجبور به خدمات دهی به شهروندان ایرانی و تاسیس نمایندگی در ایران خواهند شد و اگر چنین نکنند فیلتر می گردند!

البته این استدلال نمایندگان تاکنون نتوانسته باعث فروکش کردن التهاب افکار عمومی بشود و موج منفی نگرانی از آینده فضای کسب و کار اینترنتی هر لحظه رو به فزونی می باشد.

از آنجا که ما نیز مثل بسیاری از هموطنان از کم و کیف این طرح و جزئیات آن بی اطلاع هستیم لذا امکان اظهار نظر در این خصوص برای ما فراهم نیست ولی تقاضای ما از نمایندگان عضو کمیسیون طرح حمایت این است که حداقل نسخه پیش نویس این طرح را برای اقناع افکار عمومی و کاهش التهاب جامعه منتشر نمایند چرا که در صورت عدم انتشار این متن قطعاً افکار عمومی تا مرز انفجار دچار هیجان و نگرانی شده و بیم آن می رود که بخاطر این ندانم کاری نمایندگان مجلس امنیت جامعه و کلیت نظام با خطر مواجه گردد و لطمات بسیار زیاد و جبران ناپذیر و خسارات هنگفت به جان و مال مردم و اعتبار و حیثیت نظام وارد گردد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *