پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

رکوردشکنی بارش برف در آبسرد/تداوم بارش ها تا روزهای پایانی هفته آینده

همانگونه که پیش بینی می شد بهمن ماه امسال نسبت به سه سال گذشته( ۹۸ تا ۱۴۰۰) پربارش تر بود و خوشبختانه با بارش برف روز گذشته که در برخی نقاط حاشیه شهر به ارتفاع ۲۰ سانت هم رسید رکورد سه ساله گذشته بارش برف شکسته شد و پیش بینی می گردد با توجه به تداوم بارش ها در هفته پیش رو ارتفاع برف در نقاط کوهستانی مشرف به شهر آبسرد( ارتفاع ۳۰۰۰ متر به بالا) در پایان بهمن ماه حتی به یک متر هم برسد که این خبر بسیار خوبی برای کشاورزان است.

البته به گفته قدیمی های آبسرد بارش برف در شهر آبسرد تا یک دهه قبل از آنچه که امسال بارید بسیار بیشتر بود ولی گرمایش زمین بتدریج باعث کاهش میزان بارش برف شد و در سه سال گذشته نیز منطقه ما با یک خشکسالی بسیار بد ناشی از پدیده دور پیوند لانینا مواجه بود که خوشبختانه کمر لانینا در اقیانوس آرام شکست و انشاء الله با شروع دوره النینو زمستان سال آینده وضع بارش ها بسیار بهتر از امسال خواهد بود.

مطابق آخرین خروجی نقشه های هواشناسی بارش ها طی هفته آینده به تناوب و با شدت و ضعف در منطقه ما ادامه خواهند داشت و ما از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده شاهد فعالیت دو موج سراسری و چند ریز موج محلی در منطقه خواهیم بود و انشاء الله در روزهای یکشنبه و سه شنبه و چهارشنبه بارش های نسبتاً سنگینی را در شهر آبسرد خواهیم داشت .

بطور کلی امروز و فردا( ۲۱ و ۲۲ بهمن) آسمان در شهر آبسرد بصورت صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات همراه با افزایش موقت ابر و رگبار خفیف برف خواهد بود.

طی روز یکشنبه با نفوذ یک موج سراسری ، شاهد شروع بارش برف متوسط تا نیمه سنگین در منطقه آبسرد خواهیم بود.

روز دو شنبه با شروع افزایش دما ما شاهد کاهش ابر و پدیده در شهر آبسرد خواهیم بود و تنها پدیده قابل توجه افزایش سرعت وزش باد در ساعات میانی روز می باشد.

طی روز سه شنبه مجدداً بارش نیمه سنگین برف را در منطقه خواهیم داشت ولی طی روز چهارشنبه با افزایش نسبی دمای هوا و دمای بالای صفر در طول روز ،بارش ها تبدیل به مخلوط برف و باران خواهد شد که به علت همین افزایش دما و کاهش ضریب نشست برف علیرغم بارش نسبتاً شدید بنظر نمی رسد این بارش در روند ترافیکی داخل شهر اخلال چندانی بوجود آورد ولی با توجه به بارش فوق سنگین برف در ارتفاعات احتمال اخلال در تردد جاده ایی گردنه های البرز وجود دارد ضمن اینکه بارش های این روز احتمالاً حسن ختامی بر بارش ها بهمن ماه می باشد.

پیش آگاهی

بنظر می رسد هفته اول اسفند ماه در منطقه آبسرد ما یک دوره خشک و کم بارش را داشته باشیم ولی با شروع هفته دوم اسفند موج تازه ایی از بارش ها در منطقه ما آغاز خواهد شد و اسفند نیز همانند بهمن ، ماهی پر بارش و پر برکت در منطقه ما باشد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *