پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

دهستان جمع آبرود در یک قدمی تبدیل شدن به بخش…!!؟

دهستان جمع آبرود به مرکزیت شهر آبسرد که از نظر وسعت و جمعیت از بسیاری از شهرستان ها در کشور بزرگتر است سالهاست که در انتظار تبدیل شدن به بخش و مستقل شدن از بخشداری مرکزی دماوند می باشد ولی این خواسته به حق مردم نجیب دهستان جمع آبرود تاکنون بی پاسخ مانده و همین موضوع دردسرهای بسیاری را برای بخشداری مرکزی و مردم این دهستان وسیع و پر جمعیت بوجود آورده.
حال چند وقتی است که شایعه تبدیل شدن دهستان جمع آبرود به بخش جمع آبرود با مرکزیت شهر آبسرد دهان به دهان بین مردم این منطقه می گردد و حتی بعضی ها برای ساختمان بخشداری جانمایی هم کرده اند.

همانگونه که می دانید تبدیل شدن یک دهستان به بخش تابع ضوابط و تشریفات خاصی است و کار به آن آسانی که بنظر می رسد نیست چرا که موضوع فقط تاسیس یک اداره بنام بخشداری نیست و باید ده ها نهاد و ارگان مختلف نیز در این منطقه دفتر تاسیس نمایند.

برای مثال کلیه ادارات دولتی و خدماتی باید در منطقه ما شعبه تاسیس نمایند و واحدهای قضایی تحت عنوان دادگاه بخش در منطقه ما مستقر گردد و همه اینها مستلزم ایجاد تشکیلات و ساختمان های مستقل برای خود هستند و جا دادن ده ها نهاد و اداره درون یک ساختمان عملاً امکانپذیر نیست.
برای مثال هم اکنون نیمی از پرونده های دادگستری شهرستان دماوند مربوط به بخش جمع آبرود می باشد و درصورت تشکیل دادگاه بخش ساختمانی در ابعاد دادگستری دماوند جهت سرویس دهی مناسب به مردم مورد نیاز است.

از سوی دیگر شهر آبسرد در حال حاضر فاقد زمین های وسیع و آزاد تحت تملک سازمان ملی زمین و مسکن( وزرات راه و مسکن و شهرسازی) جهت ایجاد شهرک ادارات می باشد و در صورت تبدیل شدن دهستان جمع آبرود به بخش قطعاً چند سال اول بسیاری از ادارات مجبور به اجاره نشینی خواهند شد.

فراموش نکنیم که تغییر در تقسیمات کشوری و اتبدیل یک دهستان به بخش فقط یک دستور روی کاغذ نیست و اگر واقعاً هدف ایجاد یک بخش سیاسی مستقل است باید از هم اکنون محلی برای ایجاد شهرک ادارات و استقرار کلیه ادرات و نهادها در نظر گرفته شود تا در آینده دچار مشکلات جدیدتری نشویم.

به هر روی در حال حاضر نه خبری موثق و رسمی مبنی بر تبدیل شدن دهستان جمع آبرود به بخش از سوی نهادهای قانونی منتشر شده و نه شهر آبسرد آمادگی لازم برای میزبانی از چندین اداره و نهاد دولتی و حاکمیتی را دارا می باشد و باید دید در سال ۱۴۰۲ دولت چه برنامه ایی برای این دهستان بزرگ دارد.

نوشته ایجاد شد 635

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *