پایگاه خبری تحلیلی شهر آبسرد دماوند

تکرار چند باره یک فاجعه/باز هم ترمز بریدن خودروهای سنگین در ورودی دماوند حادثه ساز شد

نبود کمربندی و شیب تند ورودی شهر دماوند از سمت تهران و تردد خودروهای سنگین غیر استاندارد باز هم حادثه آفرین شد.

در حدود ساعت ۹:۵۰ صبح سه‌شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ یک دستگاه خودروی تریلر هوو که از تهران به سمت فیروزکوه در حرکت بود بر اثر نقص سیستم ترمز با ۲۱ خودروی سبک و سنگین در محدوده بلوار اصلی گیلاوند برخورد کرد و ۵ نفر را راهی بیمارستان نمود.

بر همین اساس سرهنگ اسماعیل براری رئیس پلیس‌ راهور شهرستان دماوند اظهار داشت: حوالی ساعت ۹:۵۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه یک دستگاه کامیون کشنده هوو که در مسیر تهران به سمت دماوند عبور می‌کرد در ورودی منطقه گیلاوند با ۲۱ دستگاه خودرو سبک و دو دستگاه خودروی سنگین برخورد می‌کند.

وی افزود: در این حادثه پنج نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.
رئیس پلیس راهور شهرستان دماوند گفت: طی بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد این دستگاه کشنده هوو به‌علت استفاده مکرر راننده از سیستم ترمز دچار نقص شده و کنترل خودرو از دست راننده خارج شده است.

متاسفانه در سالهای اخیر و با توجه به افزایش تعداد خودروها و به تبع افزایش حجم ترددهای جاده ایی محور تهران فیروزکوه تبدیل به یکی از شلوغ ترین و در عین حال پر حادثه ترین محورهای شرق استان تهران شده و از سوئی دیگر با توجه به شیب بسیار تند ورودی شهر دماوند و منطقه گیلاوند از سمت تهران و نبود میدان و سرعت گیر در ورودی شهر هر چند وقت یکبار شاهد وقوع چنین حوادث تاسف باری در منطقه هستیم.

با توجه به اینکه در حال حاضر اجرای پروژه پل روگذر و یا کمربندی جنوبی گیلاوند در هاله ایی از ابهام می باشد لذا بنظر می رسد فوری ترین و بهترین راهکار جهت جلوگیری از حوادث تلخ مشابه احداث میدان در ورودی غربی شهر باشد تا هم سرعت خودروهای عبوری گرفته شود و هم اینکه در صورت ترمز بریدن خودروهای سنگین میدان به عنوان ضربه گیر عمل نموده و مانع از ورود خودروی ترمز بریده به محدوده شلوغ مرکزی شهر گردد.

بر همین اساس مناسب ترین محل برای احداث میدان ورودی گیلاوند، ابتدای بلوار بعثت ( روبروی پمپ بنزین) می باشد که هم می تواند با ساماندهی ترافیک داخلی شهر و مسکن مهر از سمت سه راهی بعثت بخشی از بار ترافیکی بلوار شهید بهشتی را کم نموده و هم سرعت بالای خودروهای ورودی به شهر را مهار نماید.ضمن اینکه زمین خالی در هر چهار سمت این میدان وجود داشته و می توان این میدان را بصورت استاندارد اجرا نمود.

حال باید دید شهرداری دماوند در این خصوص چه اقدامی انجام خواهد داد.

نوشته ایجاد شد 693

دیدگاهتان را بنویسید